<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >
< dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >
< dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >
< dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ dc:contributor >
< dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ dc:contributor >
< dc:subject > Música -- Educació secundària obligatòria </ dc:subject >
< dc:subject > Música folklòrica </ dc:subject >
< dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >
< dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >
< dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >
< dc:description > Tutor: Albert Fontelles-Ramonet </ dc:description >
< dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >
< dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:format > application/pdf </ dc:format >
</ oai_dc:dc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< d:DIDL schemaLocation =" urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd " >
< dcterms:created schemaLocation =" http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd " > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:created >
</ d:DIDLInfo >
< d:Item id =" hdl_10854_8383 " >
< d:Statement mimeType =" application/xml; charset=utf-8 " >
< oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >
< dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >
< dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >
< dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >
< dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >
< dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >
< dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >
< dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >
< dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >
< dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >
</ oai_dc:dc >
</ d:Statement >
</ d:Descriptor >
< d:Component id =" 10854_8383_1 " >
</ d:Component >
</ d:Item >
</ d:DIDL >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< dim:dim schemaLocation =" http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd " >
< dim:field element =" contributor " mdschema =" dc " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ dim:field >
< dim:field element =" contributor " mdschema =" dc " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ dim:field >
< dim:field element =" contributor " mdschema =" dc " qualifier =" author " > Romaní Hernández, Pere </ dim:field >
< dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" accessioned " > 2025-01-13T13:51:15Z </ dim:field >
< dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" available " > 2025-01-13T13:51:15Z </ dim:field >
< dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" created " > 2024-05-27 </ dim:field >
< dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" issued " > 2024-05-27 </ dim:field >
< dim:field element =" identifier " mdschema =" dc " qualifier =" uri " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dim:field >
< dim:field element =" description " lang =" es " mdschema =" dc " > Curs 2023-2024 </ dim:field >
< dim:field element =" description " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" abstract " > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dim:field >
< dim:field element =" description " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" abstract " > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dim:field >
< dim:field element =" description " lang =" en " mdschema =" dc " qualifier =" provenance " > Submitted by Ramon Benito Bove (ramon.benito@uvic.cat) on 2025-01-13T13:51:14Z No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) </ dim:field >
< dim:field element =" description " lang =" en " mdschema =" dc " qualifier =" provenance " > Made available in DSpace on 2025-01-13T13:51:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) Previous issue date: 2024-05-27 </ dim:field >
< dim:field element =" description " mdschema =" dc " qualifier =" version " > Tutor: Albert Fontelles-Ramonet </ dim:field >
< dim:field element =" format " lang =" es " mdschema =" dc " > application/pdf </ dim:field >
< dim:field element =" format " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" extent " > 84 p. </ dim:field >
< dim:field element =" language " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" iso " > cat </ dim:field >
< dim:field element =" rights " lang =" es " mdschema =" dc " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dim:field >
< dim:field element =" rights " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" uri " > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dim:field >
< dim:field element =" rights " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" accessRights " > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dim:field >
< dim:field element =" subject " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" other " > Música -- Educació secundària obligatòria </ dim:field >
< dim:field element =" subject " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" other " > Música folklòrica </ dim:field >
< dim:field element =" title " lang =" es " mdschema =" dc " > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dim:field >
< dim:field element =" type " lang =" es " mdschema =" dc " > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dim:field >
</ dim:dim >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rdf:RDF schemaLocation =" http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd " >
< edm:ProvidedCHO about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:dspace.uvic.cat:10854_--_8383#ent0 " >
< dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ dc:contributor >
< dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ dc:contributor >
< dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >
< dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >
< dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >
< dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >
< dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >
< dc:description > Tutor: Albert Fontelles-Ramonet </ dc:description >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >
< dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:subject > Música -- Educació secundària obligatòria </ dc:subject >
< dc:subject > Música folklòrica </ dc:subject >
< dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >
< edm:type > TEXT </ edm:type >
</ edm:ProvidedCHO >
< ore:Aggregation about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:dspace.uvic.cat:10854_--_8383#ent1 " >
< edm:dataProvider > RIUVIC. Repositori Institucional de la Universitat de Vic </ edm:dataProvider >
< edm:provider > Catalònica </ edm:provider >
</ ore:Aggregation >
</ rdf:RDF >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< thesis schemaLocation =" http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd " >
< title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ title >
< creator > Romaní Hernández, Pere </ creator >
< description > Curs 2023-2024 </ description >
< description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ description >
< description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ description >
< date > 2025-01-13 </ date >
< date > 2025-01-13 </ date >
< date > 2024-05-27 </ date >
< date > 2024-05-27 </ date >
< type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ type >
< identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ identifier >
< language > cat </ language >
< rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ rights >
< rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ rights >
< rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ rights >
</ thesis >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< record schemaLocation =" http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd " >
< leader > 00925njm 22002777a 4500 </ leader >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 042 " >
< subfield code =" a " > dc </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 720 " >
< subfield code =" a " > Romaní Hernández, Pere </ subfield >
< subfield code =" e " > author </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 260 " >
< subfield code =" c " > 2024-05-27 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >
< subfield code =" a " > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >
< subfield code =" a " > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 8 " ind2 =" " tag =" 024 " >
< subfield code =" a " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 0 " ind2 =" 0 " tag =" 245 " >
< subfield code =" a " > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ subfield >
</ datafield >
</ record >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< mets ID =" DSpace_ITEM_10854-8383 " OBJID =" hdl:10854/8383 " PROFILE =" DSpace METS SIP Profile 1.0 " TYPE =" DSpace ITEM " schemaLocation =" http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd " >
< dmdSec ID =" DMD_10854_8383 " >
< xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >
< mods:mods schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >
< mods:dateAccessioned encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAccessioned >
</ mods:extension >
< mods:dateAvailable encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAvailable >
</ mods:extension >
< mods:dateIssued encoding =" iso8601 " > 2024-05-27 </ mods:dateIssued >
</ mods:originInfo >
< mods:identifier type =" uri " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ mods:identifier >
< mods:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ mods:abstract >
< mods:languageTerm authority =" rfc3066 " > cat </ mods:languageTerm >
</ mods:language >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ mods:accessCondition >
< mods:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ mods:title >
</ mods:titleInfo >
< mods:genre > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ mods:genre >
</ mods:mods >
</ xmlData >
</ mdWrap >
</ dmdSec >
< amdSec ID =" FO_10854_8383_1 " >
< techMD ID =" TECH_O_10854_8383_1 " >
< xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd " >
< premis:objectIdentifierType > URL </ premis:objectIdentifierType >
< premis:objectIdentifierValue > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ premis:objectIdentifierValue >
</ premis:objectIdentifier >
< premis:objectCategory > File </ premis:objectCategory >
< premis:objectCharacteristics >
< premis:messageDigestAlgorithm > MD5 </ premis:messageDigestAlgorithm >
< premis:messageDigest > 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc </ premis:messageDigest >
</ premis:fixity >
< premis:size > 3011978 </ premis:size >
</ premis:objectCharacteristics >
< premis:originalName > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ premis:originalName >
</ premis:object >
</ premis:premis >
</ xmlData >
</ mdWrap >
</ techMD >
</ amdSec >
< amdSec ID =" FT_10854_8383_2 " >
< techMD ID =" TECH_T_10854_8383_2 " >
< xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd " >
< premis:objectIdentifierType > URL </ premis:objectIdentifierType >
< premis:objectIdentifierValue > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ premis:objectIdentifierValue >
</ premis:objectIdentifier >
< premis:objectCategory > File </ premis:objectCategory >
< premis:objectCharacteristics >
< premis:messageDigestAlgorithm > MD5 </ premis:messageDigestAlgorithm >
< premis:messageDigest > 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 </ premis:messageDigest >
</ premis:fixity >
< premis:size > 140216 </ premis:size >
</ premis:objectCharacteristics >
< premis:originalName > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ premis:originalName >
</ premis:object >
</ premis:premis >
</ xmlData >
</ mdWrap >
</ techMD >
</ amdSec >
< file ADMID =" FO_10854_8383_1 " CHECKSUM =" 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc " CHECKSUMTYPE =" MD5 " GROUPID =" GROUP_BITSTREAM_10854_8383_1 " ID =" BITSTREAM_ORIGINAL_10854_8383_1 " MIMETYPE =" application/pdf " SEQ =" 1 " SIZE =" 3011978 " >
</ file >
</ fileGrp >
< file ADMID =" FT_10854_8383_2 " CHECKSUM =" 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 " CHECKSUMTYPE =" MD5 " GROUPID =" GROUP_BITSTREAM_10854_8383_2 " ID =" BITSTREAM_TEXT_10854_8383_2 " MIMETYPE =" text/plain " SEQ =" 2 " SIZE =" 140216 " >
</ file >
</ fileGrp >
</ fileSec >
</ mets >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< mods:mods schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >
< mods:namePart > Romaní Hernández, Pere </ mods:namePart >
</ mods:name >
< mods:dateAvailable encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAvailable >
</ mods:extension >
< mods:dateAccessioned encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAccessioned >
</ mods:extension >
< mods:dateIssued encoding =" iso8601 " > 2024-05-27 </ mods:dateIssued >
</ mods:originInfo >
< mods:identifier type =" uri " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ mods:identifier >
< mods:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ mods:abstract >
< mods:abstract > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ mods:abstract >
< mods:languageTerm > cat </ mods:languageTerm >
</ mods:language >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ mods:accessCondition >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > info:eu-repo/semantics/openAccess </ mods:accessCondition >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ mods:accessCondition >
< mods:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ mods:title >
</ mods:titleInfo >
< mods:genre > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ mods:genre >
</ mods:mods >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< atom:entry schemaLocation =" http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml " >
< atom:id > http://hdl.handle.net/10854/8383/ore.xml </ atom:id >
< atom:published > 2025-01-13T13:51:15Z </ atom:published >
< atom:updated > 2025-01-13T13:51:15Z </ atom:updated >
< atom:generator > RIUVic </ atom:generator >
</ atom:source >
< atom:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ atom:title >
< atom:name > Romaní Hernández, Pere </ atom:name >
</ atom:author >
< rdf:Description about =" http://hdl.handle.net/10854/8383/ore.xml#atom " >
< dcterms:modified > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:modified >
</ rdf:Description >
< rdf:Description about =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt " >
< dcterms:description > TEXT </ dcterms:description >
</ rdf:Description >
< rdf:Description about =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf " >
< dcterms:description > ORIGINAL </ dcterms:description >
</ rdf:Description >
</ oreatom:triples >
</ atom:entry >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< qdc:qualifieddc schemaLocation =" http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd " >
< dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >
< dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >
< dcterms:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dcterms:abstract >
< dcterms:abstract > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dcterms:abstract >
< dcterms:dateAccepted > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:dateAccepted >
< dcterms:available > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:available >
< dcterms:created > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:created >
< dcterms:issued > 2024-05-27 </ dcterms:issued >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >
< dc:format > application/pdf </ dc:format >
</ qdc:qualifieddc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rdf:RDF schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd " >
< ow:Publication about =" oai:dspace.uvic.cat:10854/8383 " >
< dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >
< dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >
< dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >
< dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >
< dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >
< dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >
< dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >
< dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >
< dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >
</ ow:Publication >
</ rdf:RDF >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< uketd_dc:uketddc schemaLocation =" http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd " >
< dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >
< dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >
< dcterms:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dcterms:abstract >
< dcterms:abstract > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dcterms:abstract >
< dcterms:issued > 2024-05-27 </ dcterms:issued >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >
< dc:language type =" dcterms:ISO639-2 " > cat </ dc:language >
< dcterms:isReferencedBy > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dcterms:isReferencedBy >
< dcterms:hasFormat > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ dcterms:hasFormat >
< uketdterms:checksum type =" uketdterms:MD5 " > 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 </ uketdterms:checksum >
< dc:identifier type =" dcterms:URI " > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ dc:identifier >
< uketdterms:checksum type =" uketdterms:MD5 " > 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc </ uketdterms:checksum >
< dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >
< dc:subject > Música -- Educació secundària obligatòria </ dc:subject >
< dc:subject > Música folklòrica </ dc:subject >
</ uketd_dc:uketddc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< metadata schemaLocation =" http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd " >
< element name =" contributor " >
< field name =" value " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ field >
< field name =" value " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" description " >
< field name =" value " > Curs 2023-2024 </ field >
</ element >
< element name =" abstract " >
< field name =" value " > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ field >
< field name =" value " > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" provenance " >
< field name =" value " > Submitted by Ramon Benito Bove (ramon.benito@uvic.cat) on 2025-01-13T13:51:14Z No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) </ field >
< field name =" value " > Made available in DSpace on 2025-01-13T13:51:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) Previous issue date: 2024-05-27 </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< field name =" value " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< field name =" name " > TEXT </ field >
< element name =" bitstreams " >
< element name =" bitstream " >
< field name =" name " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ field >
< field name =" originalName " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ field >
< field name =" description " > Extracted text </ field >
< field name =" format " > text/plain </ field >
< field name =" size " > 140216 </ field >
< field name =" url " > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ field >
< field name =" checksum " > 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 </ field >
< field name =" checksumAlgorithm " > MD5 </ field >
< field name =" sid " > 2 </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< field name =" name " > ORIGINAL </ field >
< element name =" bitstreams " >
< element name =" bitstream " >
< field name =" name " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ field >
< field name =" originalName " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ field >
< field name =" format " > application/pdf </ field >
< field name =" size " > 3011978 </ field >
< field name =" url " > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ field >
< field name =" checksum " > 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc </ field >
< field name =" checksumAlgorithm " > MD5 </ field >
< field name =" sid " > 1 </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
</ element >
< field name =" handle " > 10854/8383 </ field >
< field name =" identifier " > oai:dspace.uvic.cat:10854/8383 </ field >
< field name =" lastModifyDate " > 2025-01-14 03:01:27.037 </ field >
</ element >
< element name =" repository " >
< field name =" name " > RIUVic </ field >
< field name =" mail " > repositori@uvic.cat </ field >
</ element >
</ metadata >