• Català
  • Castellano
  • English
Logo Catalònica
  • Search
  • Collections
  • About us
  • Help
  • Directory
  • Professionals
It's in  › Log data
Linked Open Data
10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO
Resource identifiers
http://hdl.handle.net/10854/8383
Origin
(RIUVIC. Repositori Institucional de la Universitat de Vic)
  • File
  • oai_dc
  • didl
  • dim
  • edm
  • etdms
  • marc
  • mets
  • mods
  • ore
  • qdc
  • rdf
  • uketd_dc
  • xoai

File

Title:
10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO
Subject:
Música -- Educació secundària obligatòria
Música folklòrica
Description:
Curs 2023-2024
Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica.
Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics.
Tutor: Albert Fontelles-Ramonet
Idioma:
Catalan; Valencian
Author/Producer:
Romaní Hernández, Pere
Other collaborators/producers:
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
Rights:
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
info:eu-repo/semantics/openAccess
Date:
2024-05-27
Resource type:
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Format:
application/pdf

oai_dc

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >

    1. < dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >

    2. < dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >

    3. < dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ dc:contributor >

    4. < dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ dc:contributor >

    5. < dc:subject > Música -- Educació secundària obligatòria </ dc:subject >

    6. < dc:subject > Música folklòrica </ dc:subject >

    7. < dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >

    8. < dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >

    9. < dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >

    10. < dc:description > Tutor: Albert Fontelles-Ramonet </ dc:description >

    11. < dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >

    12. < dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >

    13. < dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >

    14. < dc:language > cat </ dc:language >

    15. < dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >

    16. < dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >

    17. < dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >

    18. < dc:format > application/pdf </ dc:format >

    </ oai_dc:dc >

didl

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < d:DIDL schemaLocation =" urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd " >

    1.   < d:DIDLInfo >

      1. < dcterms:created schemaLocation =" http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd " > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:created >

      </ d:DIDLInfo >

    2.   < d:Item id =" hdl_10854_8383 " >

      1.   < d:Descriptor >

        1.   < d:Statement mimeType =" application/xml; charset=utf-8 " >

          1. < dii:Identifier schemaLocation =" urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd " > urn:hdl:10854/8383 </ dii:Identifier >

          </ d:Statement >

        </ d:Descriptor >

      2.   < d:Descriptor >

        1.   < d:Statement mimeType =" application/xml; charset=utf-8 " >

          1.   < oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >

            1. < dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >

            2. < dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >

            3. < dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >

            4. < dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >

            5. < dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >

            6. < dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >

            7. < dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >

            8. < dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >

            9. < dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >

            10. < dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >

            11. < dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >

            12. < dc:language > cat </ dc:language >

            13. < dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >

            14. < dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >

            15. < dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >

            </ oai_dc:dc >

          </ d:Statement >

        </ d:Descriptor >

      3.   < d:Component id =" 10854_8383_1 " >

        1. < d:Resource mimeType =" application/pdf " ref =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf " />

        </ d:Component >

      </ d:Item >

    </ d:DIDL >

dim

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < dim:dim schemaLocation =" http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd " >

    1. < dim:field element =" contributor " mdschema =" dc " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ dim:field >

    2. < dim:field element =" contributor " mdschema =" dc " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ dim:field >

    3. < dim:field element =" contributor " mdschema =" dc " qualifier =" author " > Romaní Hernández, Pere </ dim:field >

    4. < dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" accessioned " > 2025-01-13T13:51:15Z </ dim:field >

    5. < dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" available " > 2025-01-13T13:51:15Z </ dim:field >

    6. < dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" created " > 2024-05-27 </ dim:field >

    7. < dim:field element =" date " mdschema =" dc " qualifier =" issued " > 2024-05-27 </ dim:field >

    8. < dim:field element =" identifier " mdschema =" dc " qualifier =" uri " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dim:field >

    9. < dim:field element =" description " lang =" es " mdschema =" dc " > Curs 2023-2024 </ dim:field >

    10. < dim:field element =" description " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" abstract " > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dim:field >

    11. < dim:field element =" description " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" abstract " > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dim:field >

    12. < dim:field element =" description " lang =" en " mdschema =" dc " qualifier =" provenance " > Submitted by Ramon Benito Bove (ramon.benito@uvic.cat) on 2025-01-13T13:51:14Z No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) </ dim:field >

    13. < dim:field element =" description " lang =" en " mdschema =" dc " qualifier =" provenance " > Made available in DSpace on 2025-01-13T13:51:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) Previous issue date: 2024-05-27 </ dim:field >

    14. < dim:field element =" description " mdschema =" dc " qualifier =" version " > Tutor: Albert Fontelles-Ramonet </ dim:field >

    15. < dim:field element =" format " lang =" es " mdschema =" dc " > application/pdf </ dim:field >

    16. < dim:field element =" format " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" extent " > 84 p. </ dim:field >

    17. < dim:field element =" language " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" iso " > cat </ dim:field >

    18. < dim:field element =" rights " lang =" es " mdschema =" dc " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dim:field >

    19. < dim:field element =" rights " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" uri " > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dim:field >

    20. < dim:field element =" rights " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" accessRights " > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dim:field >

    21. < dim:field element =" subject " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" other " > Música -- Educació secundària obligatòria </ dim:field >

    22. < dim:field element =" subject " lang =" es " mdschema =" dc " qualifier =" other " > Música folklòrica </ dim:field >

    23. < dim:field element =" title " lang =" es " mdschema =" dc " > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dim:field >

    24. < dim:field element =" type " lang =" es " mdschema =" dc " > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dim:field >

    </ dim:dim >

edm

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < rdf:RDF schemaLocation =" http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd " >

    1.   < edm:ProvidedCHO about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:dspace.uvic.cat:10854_--_8383#ent0 " >

      1. < dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ dc:contributor >

      2. < dc:contributor > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ dc:contributor >

      3. < dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >

      4. < dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >

      5. < dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >

      6. < dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >

      7. < dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >

      8. < dc:description > Tutor: Albert Fontelles-Ramonet </ dc:description >

      9. < dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >

      10. < dc:language > cat </ dc:language >

      11. < dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >

      12. < dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >

      13. < dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >

      14. < dc:subject > Música -- Educació secundària obligatòria </ dc:subject >

      15. < dc:subject > Música folklòrica </ dc:subject >

      16. < dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >

      17. < dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >

      18. < edm:type > TEXT </ edm:type >

      </ edm:ProvidedCHO >

    2.   < ore:Aggregation about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:dspace.uvic.cat:10854_--_8383#ent1 " >

      1. < edm:aggregatedCHO resource =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:dspace.uvic.cat:10854_--_8383#ent0 " />
      2. < edm:dataProvider > RIUVIC. Repositori Institucional de la Universitat de Vic </ edm:dataProvider >

      3. < edm:isShownAt resource =" http://hdl.handle.net/10854/8383 " />
      4. < edm:isShownBy resource =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf " />
      5. < edm:provider > Catalònica </ edm:provider >

      6. < edm:rights resource =" http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ " />

      </ ore:Aggregation >

    </ rdf:RDF >

etdms

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < thesis schemaLocation =" http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd " >

    1. < title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ title >

    2. < creator > Romaní Hernández, Pere </ creator >

    3. < description > Curs 2023-2024 </ description >

    4. < description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ description >

    5. < description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ description >

    6. < date > 2025-01-13 </ date >

    7. < date > 2025-01-13 </ date >

    8. < date > 2024-05-27 </ date >

    9. < date > 2024-05-27 </ date >

    10. < type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ type >

    11. < identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ identifier >

    12. < language > cat </ language >

    13. < rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ rights >

    14. < rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ rights >

    15. < rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ rights >

    </ thesis >

marc

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < record schemaLocation =" http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd " >

    1. < leader > 00925njm 22002777a 4500 </ leader >

    2.   < datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 042 " >

      1. < subfield code =" a " > dc </ subfield >

      </ datafield >

    3.   < datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 720 " >

      1. < subfield code =" a " > Romaní Hernández, Pere </ subfield >

      2. < subfield code =" e " > author </ subfield >

      </ datafield >

    4.   < datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 260 " >

      1. < subfield code =" c " > 2024-05-27 </ subfield >

      </ datafield >

    5.   < datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >

      1. < subfield code =" a " > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ subfield >

      </ datafield >

    6.   < datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >

      1. < subfield code =" a " > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ subfield >

      </ datafield >

    7.   < datafield ind1 =" 8 " ind2 =" " tag =" 024 " >

      1. < subfield code =" a " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ subfield >

      </ datafield >

    8.   < datafield ind1 =" 0 " ind2 =" 0 " tag =" 245 " >

      1. < subfield code =" a " > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ subfield >

      </ datafield >

    </ record >

mets

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < mets ID =" DSpace_ITEM_10854-8383 " OBJID =" hdl:10854/8383 " PROFILE =" DSpace METS SIP Profile 1.0 " TYPE =" DSpace ITEM " schemaLocation =" http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd " >

    1.   < metsHdr CREATEDATE =" 2025-02-24T23:10:03Z " >

      1.   < agent ROLE =" CUSTODIAN " TYPE =" ORGANIZATION " >

        1. < name > RIUVic </ name >

        </ agent >

      </ metsHdr >

    2.   < dmdSec ID =" DMD_10854_8383 " >

      1.   < mdWrap MDTYPE =" MODS " >

        1.   < xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >

          1.   < mods:mods schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >

            1.   < mods:name >

              1.   < mods:role >

                1. < mods:roleTerm type =" text " > author </ mods:roleTerm >

                </ mods:role >

              2. < mods:namePart > Romaní Hernández, Pere </ mods:namePart >

              </ mods:name >

            2.   < mods:extension >

              1. < mods:dateAccessioned encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAccessioned >

              </ mods:extension >

            3.   < mods:extension >

              1. < mods:dateAvailable encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAvailable >

              </ mods:extension >

            4.   < mods:originInfo >

              1. < mods:dateIssued encoding =" iso8601 " > 2024-05-27 </ mods:dateIssued >

              </ mods:originInfo >

            5. < mods:identifier type =" uri " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ mods:identifier >

            6. < mods:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ mods:abstract >

            7.   < mods:language >

              1. < mods:languageTerm authority =" rfc3066 " > cat </ mods:languageTerm >

              </ mods:language >

            8. < mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ mods:accessCondition >

            9.   < mods:titleInfo >

              1. < mods:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ mods:title >

              </ mods:titleInfo >

            10. < mods:genre > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ mods:genre >

            </ mods:mods >

          </ xmlData >

        </ mdWrap >

      </ dmdSec >

    3.   < amdSec ID =" FO_10854_8383_1 " >

      1.   < techMD ID =" TECH_O_10854_8383_1 " >

        1.   < mdWrap MDTYPE =" PREMIS " >

          1.   < xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd " >

            1.   < premis:premis >

              1.   < premis:object >

                1.   < premis:objectIdentifier >

                  1. < premis:objectIdentifierType > URL </ premis:objectIdentifierType >

                  2. < premis:objectIdentifierValue > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ premis:objectIdentifierValue >

                  </ premis:objectIdentifier >

                2. < premis:objectCategory > File </ premis:objectCategory >

                3.   < premis:objectCharacteristics >

                  1.   < premis:fixity >

                    1. < premis:messageDigestAlgorithm > MD5 </ premis:messageDigestAlgorithm >

                    2. < premis:messageDigest > 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc </ premis:messageDigest >

                    </ premis:fixity >

                  2. < premis:size > 3011978 </ premis:size >

                  3.   < premis:format >

                    1.   < premis:formatDesignation >

                      1. < premis:formatName > application/pdf </ premis:formatName >

                      </ premis:formatDesignation >

                    </ premis:format >

                  </ premis:objectCharacteristics >

                4. < premis:originalName > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ premis:originalName >

                </ premis:object >

              </ premis:premis >

            </ xmlData >

          </ mdWrap >

        </ techMD >

      </ amdSec >

    4.   < amdSec ID =" FT_10854_8383_2 " >

      1.   < techMD ID =" TECH_T_10854_8383_2 " >

        1.   < mdWrap MDTYPE =" PREMIS " >

          1.   < xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd " >

            1.   < premis:premis >

              1.   < premis:object >

                1.   < premis:objectIdentifier >

                  1. < premis:objectIdentifierType > URL </ premis:objectIdentifierType >

                  2. < premis:objectIdentifierValue > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ premis:objectIdentifierValue >

                  </ premis:objectIdentifier >

                2. < premis:objectCategory > File </ premis:objectCategory >

                3.   < premis:objectCharacteristics >

                  1.   < premis:fixity >

                    1. < premis:messageDigestAlgorithm > MD5 </ premis:messageDigestAlgorithm >

                    2. < premis:messageDigest > 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 </ premis:messageDigest >

                    </ premis:fixity >

                  2. < premis:size > 140216 </ premis:size >

                  3.   < premis:format >

                    1.   < premis:formatDesignation >

                      1. < premis:formatName > text/plain </ premis:formatName >

                      </ premis:formatDesignation >

                    </ premis:format >

                  </ premis:objectCharacteristics >

                4. < premis:originalName > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ premis:originalName >

                </ premis:object >

              </ premis:premis >

            </ xmlData >

          </ mdWrap >

        </ techMD >

      </ amdSec >

    5.   < fileSec >

      1.   < fileGrp USE =" ORIGINAL " >

        1.   < file ADMID =" FO_10854_8383_1 " CHECKSUM =" 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc " CHECKSUMTYPE =" MD5 " GROUPID =" GROUP_BITSTREAM_10854_8383_1 " ID =" BITSTREAM_ORIGINAL_10854_8383_1 " MIMETYPE =" application/pdf " SEQ =" 1 " SIZE =" 3011978 " >

          1. < FLocat LOCTYPE =" URL " href =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf " type =" simple " />

          </ file >

        </ fileGrp >

      2.   < fileGrp USE =" TEXT " >

        1.   < file ADMID =" FT_10854_8383_2 " CHECKSUM =" 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 " CHECKSUMTYPE =" MD5 " GROUPID =" GROUP_BITSTREAM_10854_8383_2 " ID =" BITSTREAM_TEXT_10854_8383_2 " MIMETYPE =" text/plain " SEQ =" 2 " SIZE =" 140216 " >

          1. < FLocat LOCTYPE =" URL " href =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt " type =" simple " />

          </ file >

        </ fileGrp >

      </ fileSec >

    6.   < structMap LABEL =" DSpace Object " TYPE =" LOGICAL " >

      1.   < div ADMID =" DMD_10854_8383 " TYPE =" DSpace Object Contents " >

        1.   < div TYPE =" DSpace BITSTREAM " >

          1. < fptr FILEID =" BITSTREAM_ORIGINAL_10854_8383_1 " />

          </ div >

        </ div >

      </ structMap >

    </ mets >

mods

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < mods:mods schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >

    1.   < mods:name >

      1. < mods:namePart > Romaní Hernández, Pere </ mods:namePart >

      </ mods:name >

    2.   < mods:extension >

      1. < mods:dateAvailable encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAvailable >

      </ mods:extension >

    3.   < mods:extension >

      1. < mods:dateAccessioned encoding =" iso8601 " > 2025-01-13T13:51:15Z </ mods:dateAccessioned >

      </ mods:extension >

    4.   < mods:originInfo >

      1. < mods:dateIssued encoding =" iso8601 " > 2024-05-27 </ mods:dateIssued >

      </ mods:originInfo >

    5. < mods:identifier type =" uri " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ mods:identifier >

    6. < mods:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ mods:abstract >

    7. < mods:abstract > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ mods:abstract >

    8.   < mods:language >

      1. < mods:languageTerm > cat </ mods:languageTerm >

      </ mods:language >

    9. < mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ mods:accessCondition >

    10. < mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > info:eu-repo/semantics/openAccess </ mods:accessCondition >

    11. < mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ mods:accessCondition >

    12.   < mods:titleInfo >

      1. < mods:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ mods:title >

      </ mods:titleInfo >

    13. < mods:genre > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ mods:genre >

    </ mods:mods >

ore

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < atom:entry schemaLocation =" http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml " >

    1. < atom:id > http://hdl.handle.net/10854/8383/ore.xml </ atom:id >

    2. < atom:link href =" http://hdl.handle.net/10854/8383 " rel =" alternate " />
    3. < atom:link href =" http://hdl.handle.net/10854/8383/ore.xml " rel =" http://www.openarchives.org/ore/terms/describes " />
    4. < atom:link href =" http://hdl.handle.net/10854/8383/ore.xml#atom " rel =" self " type =" application/atom+xml " />
    5. < atom:published > 2025-01-13T13:51:15Z </ atom:published >

    6. < atom:updated > 2025-01-13T13:51:15Z </ atom:updated >

    7.   < atom:source >

      1. < atom:generator > RIUVic </ atom:generator >

      </ atom:source >

    8. < atom:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ atom:title >

    9.   < atom:author >

      1. < atom:name > Romaní Hernández, Pere </ atom:name >

      </ atom:author >

    10. < atom:category label =" Aggregation " scheme =" http://www.openarchives.org/ore/terms/ " term =" http://www.openarchives.org/ore/terms/Aggregation " />
    11. < atom:category scheme =" http://www.openarchives.org/ore/atom/modified " term =" 2025-01-13T13:51:15Z " />
    12. < atom:category label =" DSpace Item " scheme =" http://www.dspace.org/objectModel/ " term =" DSpaceItem " />
    13. < atom:link href =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf " length =" 3011978 " rel =" http://www.openarchives.org/ore/terms/aggregates " title =" trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf " type =" application/pdf " />
    14.   < oreatom:triples >

      1.   < rdf:Description about =" http://hdl.handle.net/10854/8383/ore.xml#atom " >

        1. < rdf:type resource =" http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceItem " />
        2. < dcterms:modified > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:modified >

        </ rdf:Description >

      2.   < rdf:Description about =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt " >

        1. < rdf:type resource =" http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream " />
        2. < dcterms:description > TEXT </ dcterms:description >

        </ rdf:Description >

      3.   < rdf:Description about =" http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf " >

        1. < rdf:type resource =" http://www.dspace.org/objectModel/DSpaceBitstream " />
        2. < dcterms:description > ORIGINAL </ dcterms:description >

        </ rdf:Description >

      </ oreatom:triples >

    </ atom:entry >

qdc

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < qdc:qualifieddc schemaLocation =" http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd " >

    1. < dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >

    2. < dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >

    3. < dcterms:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dcterms:abstract >

    4. < dcterms:abstract > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dcterms:abstract >

    5. < dcterms:dateAccepted > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:dateAccepted >

    6. < dcterms:available > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:available >

    7. < dcterms:created > 2025-01-13T13:51:15Z </ dcterms:created >

    8. < dcterms:issued > 2024-05-27 </ dcterms:issued >

    9. < dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >

    10. < dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >

    11. < dc:language > cat </ dc:language >

    12. < dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >

    13. < dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >

    14. < dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >

    15. < dc:format > application/pdf </ dc:format >

    </ qdc:qualifieddc >

rdf

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < rdf:RDF schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd " >

    1.   < ow:Publication about =" oai:dspace.uvic.cat:10854/8383 " >

      1. < dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >

      2. < dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >

      3. < dc:description > Curs 2023-2024 </ dc:description >

      4. < dc:description > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dc:description >

      5. < dc:description > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dc:description >

      6. < dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >

      7. < dc:date > 2025-01-13T13:51:15Z </ dc:date >

      8. < dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >

      9. < dc:date > 2024-05-27 </ dc:date >

      10. < dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >

      11. < dc:identifier > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dc:identifier >

      12. < dc:language > cat </ dc:language >

      13. < dc:rights > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ dc:rights >

      14. < dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >

      15. < dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >

      </ ow:Publication >

    </ rdf:RDF >

uketd_dc

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < uketd_dc:uketddc schemaLocation =" http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd " >

    1. < dc:title > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ dc:title >

    2. < dc:creator > Romaní Hernández, Pere </ dc:creator >

    3. < dcterms:abstract > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ dcterms:abstract >

    4. < dcterms:abstract > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ dcterms:abstract >

    5. < dcterms:issued > 2024-05-27 </ dcterms:issued >

    6. < dc:type > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ dc:type >

    7. < dc:language type =" dcterms:ISO639-2 " > cat </ dc:language >

    8. < dcterms:isReferencedBy > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ dcterms:isReferencedBy >

    9. < dcterms:hasFormat > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ dcterms:hasFormat >

    10. < uketdterms:checksum type =" uketdterms:MD5 " > 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 </ uketdterms:checksum >

    11. < dc:identifier type =" dcterms:URI " > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ dc:identifier >

    12. < uketdterms:checksum type =" uketdterms:MD5 " > 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc </ uketdterms:checksum >

    13. < dc:rights > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ dc:rights >

    14. < dc:subject > Música -- Educació secundària obligatòria </ dc:subject >

    15. < dc:subject > Música folklòrica </ dc:subject >

    </ uketd_dc:uketddc >

xoai

Download XML

    <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

  1. < metadata schemaLocation =" http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd " >

    1.   < element name =" dc " >

      1.   < element name =" contributor " >

        1.   < element name =" none " >

          1. < field name =" value " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia </ field >

          2. < field name =" value " > Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes </ field >

          </ element >

        2.   < element name =" author " >

          1.   < element name =" none " >

            1. < field name =" value " > Romaní Hernández, Pere </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      2.   < element name =" date " >

        1.   < element name =" accessioned " >

          1.   < element name =" none " >

            1. < field name =" value " > 2025-01-13T13:51:15Z </ field >

            </ element >

          </ element >

        2.   < element name =" available " >

          1.   < element name =" none " >

            1. < field name =" value " > 2025-01-13T13:51:15Z </ field >

            </ element >

          </ element >

        3.   < element name =" created " >

          1.   < element name =" none " >

            1. < field name =" value " > 2024-05-27 </ field >

            </ element >

          </ element >

        4.   < element name =" issued " >

          1.   < element name =" none " >

            1. < field name =" value " > 2024-05-27 </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      3.   < element name =" identifier " >

        1.   < element name =" uri " >

          1.   < element name =" none " >

            1. < field name =" value " > http://hdl.handle.net/10854/8383 </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      4.   < element name =" description " >

        1.   < element name =" es " >

          1. < field name =" value " > Curs 2023-2024 </ field >

          </ element >

        2.   < element name =" abstract " >

          1.   < element name =" es " >

            1. < field name =" value " > Les músiques tradicionals són un camp extens i molt variat. Per tant, tenen un gran potencial per l'ús educatiu, però no gaudeixen de tota la presència que podrien tenir en l'ensenyament. Per això, aquesta recerca fa una proposta pedagògica concreta per usar aquest repertori a les aules de Secundària. En primer lloc, es defineix el que entenem per "músiques tradicionals" als Països Catalans. I a continuació, es proposa una selecció de 10 exemples musicals, representativa de diverses tipologies, formacions instrumentals o vocals i orígens geogràfics. Cada exemple va acompanyat per una proposta didàctica concreta, que permet de treballar diverses competències, tal com estableix el Currículum de música a Secundària, mitjançant diferents activitats: escoltar, cantar, ballar, tocar instruments, improvisar, crear, etc. Finalment, aquesta proposta pràctica és validada per un grup d'experts. Paraules clau: música tradicional, música popular, cançó, ball, educació secundària, didàctica. </ field >

            2. < field name =" value " > Catalan folk music is a vaste and diverse field. Therefore, it has a big educational potential, but it is not always as present at school, as it could be. Hence, this research makes a specific pedagogical proposal for the usage of this repertoire at Secondary School. First of all, we define what we understand by "folk music" in the Catalan Countries (Catalan speaking area). Next, we present a selection of 10 musical examples, corresponding to different typologies, instrumental or vocal setups and geoghaphic origins. Each example comes along with a specific didactic sheet, intended to work on different compencies, as established by the curriculum, by means of different activities: listening, singing, dancing, playing instruments, improvising, creating... Finally, this practical part is put under the validation of a focus group. Key words: folk music, traditional music, song, dance, seconday education, didactics. </ field >

            </ element >

          </ element >

        3.   < element name =" provenance " >

          1.   < element name =" en " >

            1. < field name =" value " > Submitted by Ramon Benito Bove (ramon.benito@uvic.cat) on 2025-01-13T13:51:14Z No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) </ field >

            2. < field name =" value " > Made available in DSpace on 2025-01-13T13:51:15Z (GMT). No. of bitstreams: 1 trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf: 3011978 bytes, checksum: 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc (MD5) Previous issue date: 2024-05-27 </ field >

            </ element >

          </ element >

        4.   < element name =" version " >

          1.   < element name =" none " >

            1. < field name =" value " > Tutor: Albert Fontelles-Ramonet </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      5.   < element name =" format " >

        1.   < element name =" es " >

          1. < field name =" value " > application/pdf </ field >

          </ element >

        2.   < element name =" extent " >

          1.   < element name =" es " >

            1. < field name =" value " > 84 p. </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      6.   < element name =" language " >

        1.   < element name =" iso " >

          1.   < element name =" es " >

            1. < field name =" value " > cat </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      7.   < element name =" rights " >

        1.   < element name =" es " >

          1. < field name =" value " > Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons </ field >

          </ element >

        2.   < element name =" uri " >

          1.   < element name =" es " >

            1. < field name =" value " > https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca </ field >

            </ element >

          </ element >

        3.   < element name =" accessRights " >

          1.   < element name =" es " >

            1. < field name =" value " > info:eu-repo/semantics/openAccess </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      8.   < element name =" subject " >

        1.   < element name =" other " >

          1.   < element name =" es " >

            1. < field name =" value " > Música -- Educació secundària obligatòria </ field >

            2. < field name =" value " > Música folklòrica </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      9.   < element name =" title " >

        1.   < element name =" es " >

          1. < field name =" value " > 10 propostes de músiques tradicionals per treballar a l'ESO </ field >

          </ element >

        </ element >

      10.   < element name =" type " >

        1.   < element name =" es " >

          1. < field name =" value " > info:eu-repo/semantics/masterThesis </ field >

          </ element >

        </ element >

      </ element >

    2.   < element name =" bundles " >

      1.   < element name =" bundle " >

        1. < field name =" name " > TEXT </ field >

        2.   < element name =" bitstreams " >

          1.   < element name =" bitstream " >

            1. < field name =" name " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ field >

            2. < field name =" originalName " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ field >

            3. < field name =" description " > Extracted text </ field >

            4. < field name =" format " > text/plain </ field >

            5. < field name =" size " > 140216 </ field >

            6. < field name =" url " > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/2/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf.txt </ field >

            7. < field name =" checksum " > 5f747b818fa0f84e9cf02e6c153e2712 </ field >

            8. < field name =" checksumAlgorithm " > MD5 </ field >

            9. < field name =" sid " > 2 </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      2.   < element name =" bundle " >

        1. < field name =" name " > ORIGINAL </ field >

        2.   < element name =" bitstreams " >

          1.   < element name =" bitstream " >

            1. < field name =" name " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ field >

            2. < field name =" originalName " > trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ field >

            3. < field name =" description " />
            4. < field name =" format " > application/pdf </ field >

            5. < field name =" size " > 3011978 </ field >

            6. < field name =" url " > http://dspace.uvic.cat/xmlui/bitstream/10854/8383/1/trealu_a2024_romani_pere_deu_propostes_musiques.pdf </ field >

            7. < field name =" checksum " > 0ecb359b98018302f8118b0aae3b17fc </ field >

            8. < field name =" checksumAlgorithm " > MD5 </ field >

            9. < field name =" sid " > 1 </ field >

            </ element >

          </ element >

        </ element >

      </ element >

    3.   < element name =" others " >

      1. < field name =" handle " > 10854/8383 </ field >

      2. < field name =" identifier " > oai:dspace.uvic.cat:10854/8383 </ field >

      3. < field name =" lastModifyDate " > 2025-01-14 03:01:27.037 </ field >

      </ element >

    4.   < element name =" repository " >

      1. < field name =" name " > RIUVic </ field >

      2. < field name =" mail " > repositori@uvic.cat </ field >

      </ element >

    </ metadata >

Biblioteca de Catalunya Carrer de l'Hospital, 56. 08001 Barcelona Email: catalonica@bnc.cat Tlf.: +34 932 702 300
  • Logotipo de Biblioteca de Catalunya
  • Logotipo de la Generalitat de Catalunya
  • Technical note
  • Legal notice
  • OAI Repository