<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title lang="ca-ES">'Aquest article és meu': una proposta per a un marc teòric d'explicació per als conflictes d'edició a la Viquipèdia</dc:title>
<dc:title lang="en-US">'This article is mine': A theoretical framework explanation proposal for editing conflicts in Wikipedia</dc:title>
<dc:title lang="es-ES">'Este artículo es mío': una propuesta de marco teórico de explicación para los conflictos de edición en Wikipedia</dc:title>
<dc:creator>Tramullas, Jesús</dc:creator>
<dc:subject lang="ca-ES">Viquipèdia</dc:subject>
<dc:subject lang="ca-ES">Comportament informatiu</dc:subject>
<dc:subject lang="ca-ES">Edició col·laborativa</dc:subject>
<dc:subject lang="ca-ES">Conflictes d'edició</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">Wikipedia</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">informational behavior</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">collaborative editing</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">editing conflicts</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">Wikipedia</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">comportamiento informacional</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">edición colaborativa</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">conflictos de edición</dc:subject>
<dc:description lang="ca-ES">Objectius L'objectiu principal d'aquest article és analitzar els conflictes d'edició que es produeixen en la comunitat d'editors de la Viquipèdia. Per a això, es planteja la necessitat d'identificar diferents tipus d'estudis, així com els mètodes d'anàlisi utilitzats i els seus marcs teòrics de referència. Finalment, es proposa la possibilitat d'establir un marc general d'explicació que pugui donar suport a l'estudi del comportament informatiu d'aquesta comunitat d'editors. Metodologia Aquesta anàlisi s'ha dut a terme mitjançant l'anàlisi qualitativa del contingut d'un conjunt d'estudis científics publicats sobre el tema objecte d'estudi. Resultats Els resultats obtinguts ens permeten afirmar que hi ha tres tipus principals d'estudis, els enfocaments teòrics i els mètodes d'anàlisi dels quals són heterogenis. Es proposa un ampli marc d'explicació basat en la noció de propietat psicològica, en el qual es poden combinar tècniques d'anàlisi quantitativa i qualitativa.</dc:description>
<dc:description lang="en-US">Objective The main objective of this work is to analyze the editing conflicts that occur in the community of Wikipedia editors. To this end, it raises the need to identify different types of studies, as well as the analysis methods used and their theoretical frameworks of reference. Finally, we consider the possibility of establishing a general framework of explanation that can support the study of the information behaviour of the Wikipedia editor community. Methodology The analysis was conducted using qualitative content analysis of a set of scientific studies published on the subject under study. Results The results obtained allow us to affirm that there are three main types of studies whose theoretical approaches and analysis methods are heterogeneous. A broad explanatory frame is proposed, based on the notion of psychological property, in which quantitative and qualitative analysis techniques can be combined.</dc:description>
<dc:description lang="es-ES">Objetivos El objetivo principal de este trabajo es analizar los conflictos de edición que se producen en la comunidad de editores de Wikipedia. Para ello, se plantea la necesidad de identificar diferentes tipos de estudios, así como los métodos de análisis usados y sus marcos teóricos de referencia. Finalmente, se sugiere la posibilidad de establecer un marco general de explicación que pueda fundamentar el estudio del comportamiento informacional de esta comunidad de editores. Metodología El análisis se ha llevado a cabo mediante el análisis cualitativo de contenido de un conjunto de estudios científicos publicados sobre el tema objeto de estudio. Resultados Los resultados obtenidos permiten afirmar que existen tres tipos principales de estudios, cuyas aproximaciones teóricas y métodos de análisis resultan heterogéneos. Se propone un marco de explicación amplio, basado en la noción de propiedad psicológica, en el que se puedan combinar técnicas de análisis cuantitativas y cualitativas.</dc:description>
<dc:publisher lang="ca-ES">Universitat de Barcelona</dc:publisher>
<dc:publisher lang="ca-ES">Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:date>2021</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:type lang="ca-ES">Article revisat per experts</dc:type>
<dc:type lang="en-US">Peer-reviewed article</dc:type>
<dc:type lang="es-ES">Artículo revisado por pares</dc:type>
<dc:type lang="es-ES">texto</dc:type>
<dc:identifier>http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas</dc:identifier>
<dc:identifier>10.1344/BiD2021.47.10</dc:identifier>
<dc:source lang="es-ES">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; Núm. 47 (2021)</dc:source>
<dc:source lang="ca-ES">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; Núm. 47 (2021)</dc:source>
<dc:source lang="en-US">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; No 47 (2021)</dc:source>
<dc:source>1575-5886</dc:source>
<dc:relation>http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas/490318</dc:relation>
<dc:rights lang="ca-ES">Drets d'autor 2021 Jesús Tramullas</dc:rights>
<dc:rights lang="ca-ES">http://creativecommons.org/licenses/by/4.0</dc:rights>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd">
<edm:ProvidedCHO about="https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:raco.cat:article_--_385526#ent0">
<dc:creator>Tramullas, Jesús</dc:creator>
<dc:date>2021</dc:date>
<dc:description lang="ca-ES">Objectius L'objectiu principal d'aquest article és analitzar els conflictes d'edició que es produeixen en la comunitat d'editors de la Viquipèdia. Per a això, es planteja la necessitat d'identificar diferents tipus d'estudis, així com els mètodes d'anàlisi utilitzats i els seus marcs teòrics de referència. Finalment, es proposa la possibilitat d'establir un marc general d'explicació que pugui donar suport a l'estudi del comportament informatiu d'aquesta comunitat d'editors. Metodologia Aquesta anàlisi s'ha dut a terme mitjançant l'anàlisi qualitativa del contingut d'un conjunt d'estudis científics publicats sobre el tema objecte d'estudi. Resultats Els resultats obtinguts ens permeten afirmar que hi ha tres tipus principals d'estudis, els enfocaments teòrics i els mètodes d'anàlisi dels quals són heterogenis. Es proposa un ampli marc d'explicació basat en la noció de propietat psicològica, en el qual es poden combinar tècniques d'anàlisi quantitativa i qualitativa.</dc:description>
<dc:description lang="en-US">Objective The main objective of this work is to analyze the editing conflicts that occur in the community of Wikipedia editors. To this end, it raises the need to identify different types of studies, as well as the analysis methods used and their theoretical frameworks of reference. Finally, we consider the possibility of establishing a general framework of explanation that can support the study of the information behaviour of the Wikipedia editor community. Methodology The analysis was conducted using qualitative content analysis of a set of scientific studies published on the subject under study. Results The results obtained allow us to affirm that there are three main types of studies whose theoretical approaches and analysis methods are heterogeneous. A broad explanatory frame is proposed, based on the notion of psychological property, in which quantitative and qualitative analysis techniques can be combined.</dc:description>
<dc:description lang="es-ES">Objetivos El objetivo principal de este trabajo es analizar los conflictos de edición que se producen en la comunidad de editores de Wikipedia. Para ello, se plantea la necesidad de identificar diferentes tipos de estudios, así como los métodos de análisis usados y sus marcos teóricos de referencia. Finalmente, se sugiere la posibilidad de establecer un marco general de explicación que pueda fundamentar el estudio del comportamiento informacional de esta comunidad de editores. Metodología El análisis se ha llevado a cabo mediante el análisis cualitativo de contenido de un conjunto de estudios científicos publicados sobre el tema objeto de estudio. Resultados Los resultados obtenidos permiten afirmar que existen tres tipos principales de estudios, cuyas aproximaciones teóricas y métodos de análisis resultan heterogéneos. Se propone un marco de explicación amplio, basado en la noción de propiedad psicológica, en el que se puedan combinar técnicas de análisis cuantitativas y cualitativas.</dc:description>
<dc:identifier>http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas</dc:identifier>
<dc:identifier>10.1344/BiD2021.47.10</dc:identifier>
<dc:publisher lang="ca-ES">Universitat de Barcelona</dc:publisher>
<dc:publisher lang="ca-ES">Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:relation>http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas/490318</dc:relation>
<dc:rights lang="ca-ES">Drets d'autor 2021 Jesús Tramullas</dc:rights>
<dc:rights lang="ca-ES">http://creativecommons.org/licenses/by/4.0</dc:rights>
<dc:source lang="es-ES">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; Núm. 47 (2021)</dc:source>
<dc:source lang="ca-ES">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; Núm. 47 (2021)</dc:source>
<dc:source lang="en-US">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; No 47 (2021)</dc:source>
<dc:source>1575-5886</dc:source>
<dc:subject lang="ca-ES">Viquipèdia</dc:subject>
<dc:subject lang="ca-ES">Comportament informatiu</dc:subject>
<dc:subject lang="ca-ES">Edició col·laborativa</dc:subject>
<dc:subject lang="ca-ES">Conflictes d'edició</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">Wikipedia</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">informational behavior</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">collaborative editing</dc:subject>
<dc:subject lang="en-US">editing conflicts</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">Wikipedia</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">comportamiento informacional</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">edición colaborativa</dc:subject>
<dc:subject lang="es-ES">conflictos de edición</dc:subject>
<dc:title lang="ca-ES">'Aquest article és meu': una proposta per a un marc teòric d'explicació per als conflictes d'edició a la Viquipèdia</dc:title>
<dc:title lang="en-US">'This article is mine': A theoretical framework explanation proposal for editing conflicts in Wikipedia</dc:title>
<dc:title lang="es-ES">'Este artículo es mío': una propuesta de marco teórico de explicación para los conflictos de edición en Wikipedia</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:type lang="ca-ES">Article revisat per experts</dc:type>
<dc:type lang="en-US">Peer-reviewed article</dc:type>
<dc:type lang="es-ES">Artículo revisado por pares</dc:type>
<dc:type lang="es-ES">texto</dc:type>
<edm:type>TEXT</edm:type>
</edm:ProvidedCHO>
<ore:Aggregation about="https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:raco.cat:article_--_385526#ent1">
<edm:dataProvider>RACO. Revistes Catalanes amb Accés Obert</edm:dataProvider>
<edm:provider>Catalònica</edm:provider>
</ore:Aggregation>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nmb a2200000Iu 4500</leader>
<controlfield tag="008">"220211 2022 eng "</controlfield>
<datafield ind1="#" ind2="#" tag="022">
<subfield code="$a">1575-5886</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">'Aquest article és meu': una proposta per a un marc teòric d'explicació per als conflictes d'edició a la Viquipèdia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Tramullas, Jesús</subfield>
<subfield code="u">Universitat de Saragossa</subfield>
<subfield code="0">http://tramullas.com</subfield>
<subfield code="0">https://orcid.org/0000-0002-5374-9993</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Objetivos El objetivo principal de este trabajo es analizar los conflictos de edición que se producen en la comunidad de editores de Wikipedia. Para ello, se plantea la necesidad de identificar diferentes tipos de estudios, así como los métodos de análisis usados y sus marcos teóricos de referencia. Finalmente, se sugiere la posibilidad de establecer un marco general de explicación que pueda fundamentar el estudio del comportamiento informacional de esta comunidad de editores. Metodología El análisis se ha llevado a cabo mediante el análisis cualitativo de contenido de un conjunto de estudios científicos publicados sobre el tema objeto de estudio. Resultados Los resultados obtenidos permiten afirmar que existen tres tipos principales de estudios, cuyas aproximaciones teóricas y métodos de análisis resultan heterogéneos. Se propone un marco de explicación amplio, basado en la noción de propiedad psicológica, en el que se puedan combinar técnicas de análisis cuantitativas y cualitativas.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="b">Universitat de Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya</subfield>
</datafield>
<dataField ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2022-02-11 16:30:57</subfield>
</dataField>
<datafield ind1=" " ind2="7" tag="655">
<subfield code="a">Article revisat per experts</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="856">
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="u">http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="786">
<subfield code="n">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; Núm. 47 (2021)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="546">
<subfield code="a">spa</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="540">
<subfield code="a">##submission.copyrightStatement##</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_biblat catForm="u" encLvl="3" level="m" status="c" type="a" schemaLocation="oai_biblat">
<fixfield id="008">"220211 2022 eng "</fixfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="000">
<subfield label="i">3.0.0v1.5</subfield>
<subfield label="v">3.1.1.4</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="008">
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="022">
<subfield label="b">1575-5886</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="024">
<subfield label="a">10.1344/BiD2021.47.10</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="041">
<subfield label="a">Español</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="100">
<subfield label="a">Tramullas, Jesús</subfield>
<subfield label="6">jesus@tramullas.com</subfield>
<subfield label="0">http://tramullas.com</subfield>
<subfield label="0">https://orcid.org/0000-0002-5374-9993</subfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="120">
<subfield label="u">Universidad de Zaragoza</subfield>
</varfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="222">
<subfield label="a">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="242">
<subfield label="a">'This article is mine': A theoretical framework explanation proposal for editing conflicts in Wikipedia</subfield>
<subfield label="y">eng</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="245">
<subfield label="a">'Este artículo es mío': una propuesta de marco teórico de explicación para los conflictos de edición en Wikipedia</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="260">
<subfield label="b">Universitat de Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya</subfield>
<subfield label="c">2021</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="300">
<subfield label="b">N47</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="520">
<subfield label="a">Objetivos El objetivo principal de este trabajo es analizar los conflictos de edición que se producen en la comunidad de editores de Wikipedia. Para ello, se plantea la necesidad de identificar diferentes tipos de estudios, así como los métodos de análisis usados y sus marcos teóricos de referencia. Finalmente, se sugiere la posibilidad de establecer un marco general de explicación que pueda fundamentar el estudio del comportamiento informacional de esta comunidad de editores. Metodología El análisis se ha llevado a cabo mediante el análisis cualitativo de contenido de un conjunto de estudios científicos publicados sobre el tema objeto de estudio. Resultados Los resultados obtenidos permiten afirmar que existen tres tipos principales de estudios, cuyas aproximaciones teóricas y métodos de análisis resultan heterogéneos. Se propone un marco de explicación amplio, basado en la noción de propiedad psicológica, en el que se puedan combinar técnicas de análisis cuantitativas y cualitativas.</subfield>
<subfield label="i">Objective The main objective of this work is to analyze the editing conflicts that occur in the community of Wikipedia editors. To this end, it raises the need to identify different types of studies, as well as the analysis methods used and their theoretical frameworks of reference. Finally, we consider the possibility of establishing a general framework of explanation that can support the study of the information behaviour of the Wikipedia editor community. Methodology The analysis was conducted using qualitative content analysis of a set of scientific studies published on the subject under study. Results The results obtained allow us to affirm that there are three main types of studies whose theoretical approaches and analysis methods are heterogeneous. A broad explanatory frame is proposed, based on the notion of psychological property, in which quantitative and qualitative analysis techniques can be combined.</subfield>
</varfield>
<varfield i1="" i2="" id="546">
<subfield label="a">Español , Inglés</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="650">
<subfield label="a">Ciencia de la Información y la Documentación</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="653">
<subfield label="a">Wikipedia, comportamiento informacional, edición colaborativa, conflictos de edición</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="654">
<subfield label="a">Wikipedia, informational behavior, collaborative editing, editing conflicts</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2="7" id="655">
<subfield label="a">Article revisat per experts</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="856">
<subfield label="u">http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas/490318</subfield>
</varfield>
</oai_biblat>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_marc catForm="u" encLvl="3" level="m" status="c" type="a" schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc.xsd">
<fixfield id="008">"220211 2022 eng "</fixfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="022">
<subfield label="$a">1575-5886</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="042">
<subfield label="a">dc</subfield>
</varfield>
<varfield i1="0" i2="0" id="245">
<subfield label="a">'Aquest article és meu': una proposta per a un marc teòric d'explicació per als conflictes d'edició a la Viquipèdia</subfield>
</varfield>
<varfield i1="1" i2=" " id="100">
<subfield label="a">Tramullas, Jesús</subfield>
<subfield label="u">Universitat de Saragossa</subfield>
<subfield label="0">http://tramullas.com</subfield>
<subfield label="0">https://orcid.org/0000-0002-5374-9993</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="520">
<subfield label="a">Objetivos El objetivo principal de este trabajo es analizar los conflictos de edición que se producen en la comunidad de editores de Wikipedia. Para ello, se plantea la necesidad de identificar diferentes tipos de estudios, así como los métodos de análisis usados y sus marcos teóricos de referencia. Finalmente, se sugiere la posibilidad de establecer un marco general de explicación que pueda fundamentar el estudio del comportamiento informacional de esta comunidad de editores. Metodología El análisis se ha llevado a cabo mediante el análisis cualitativo de contenido de un conjunto de estudios científicos publicados sobre el tema objeto de estudio. Resultados Los resultados obtenidos permiten afirmar que existen tres tipos principales de estudios, cuyas aproximaciones teóricas y métodos de análisis resultan heterogéneos. Se propone un marco de explicación amplio, basado en la noción de propiedad psicológica, en el que se puedan combinar técnicas de análisis cuantitativas y cualitativas.</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="260">
<subfield label="b">Universitat de Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="260">
<subfield label="c">2022-02-11 16:30:57</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2="7" id="655">
<subfield label="a">Article revisat per experts</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="856">
</varfield>
<varfield i1="4" i2="0" id="856">
<subfield label="u">http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas</subfield>
</varfield>
<varfield i1="0" i2=" " id="786">
<subfield label="n">BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació; Núm. 47 (2021)</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="546">
<subfield label="a">spa</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="540">
<subfield label="a">##submission.copyrightStatement##</subfield>
</varfield>
</oai_marc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rfc1807 schemaLocation="http://info.internet.isi.edu:80/in-notes/rfc/files/rfc1807.txt http://www.openarchives.org/OAI/1.1/rfc1807.xsd">
<bib-version>v2</bib-version>
<id>http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas</id>
<entry>2022-02-11T16:30:57Z</entry>
<organization>BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació</organization>
<organization>Núm. 47 (2021)</organization>
<title>'Aquest article és meu': una proposta per a un marc teòric d'explicació per als conflictes d'edició a la Viquipèdia</title>
<type>Article revisat per experts</type>
<author>Tramullas, Jesús; Universitat de Saragossa</author>
<date>2022-02-11 00:00:00</date>
<copyright>Els textos publicats a BiD no tenen costos de publicació i es troben subjectes a una llicència de Creative Commons de tipus "Reconeixement". Això significa que es poden consultar i difondre lliurement sempre que se citi l'autor i l'editor amb els elements que consten en l'opció "Citació recomanada" que s'indica en cada un dels articles. En aquest sentit, es compleix amb la definició d'open access de la Declaració de Budapest a favor de l'accés obert. La revista permet a l'autor o autors mantenir els drets d'autor i retenir els drets de publicació sense restriccions.</copyright>
<other_access>url:http://www.raco.cat/index.php/BiD/article/view/n47-tramullas</other_access>
<abstract>Objectius L'objectiu principal d'aquest article és analitzar els conflictes d'edició que es produeixen en la comunitat d'editors de la Viquipèdia. Per a això, es planteja la necessitat d'identificar diferents tipus d'estudis, així com els mètodes d'anàlisi utilitzats i els seus marcs teòrics de referència. Finalment, es proposa la possibilitat d'establir un marc general d'explicació que pugui donar suport a l'estudi del comportament informatiu d'aquesta comunitat d'editors. Metodologia Aquesta anàlisi s'ha dut a terme mitjançant l'anàlisi qualitativa del contingut d'un conjunt d'estudis científics publicats sobre el tema objecte d'estudi. Resultats Els resultats obtinguts ens permeten afirmar que hi ha tres tipus principals d'estudis, els enfocaments teòrics i els mètodes d'anàlisi dels quals són heterogenis. Es proposa un ampli marc d'explicació basat en la noció de propietat psicològica, en el qual es poden combinar tècniques d'anàlisi quantitativa i qualitativa.</abstract>
</rfc1807>