<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >
< dc:title lang =" ca-ES " > 'HAMLET' AL REGNE INFANTIL ESCANDINAU DE 'FANNY I ALEXANDER' D’INGMAR BERGMAN </ dc:title >
< dc:title lang =" en-US " > 'HAMLET' IN THE SCANDINAVIAN KINGDOM OF CHILDREN FROM INGMAR BERGMAN’S 'FANNY & ALEXANDER' </ dc:title >
< dc:title lang =" es-ES " > 'HAMLET' EN EL REINO INFANTIL ESCANDINAVO DE 'FANNY Y ALEXANDER' DE INGMAR BERGMAN </ dc:title >
< dc:creator > Cortés Vieco, Francisco José </ dc:creator >
< dc:subject lang =" ca-ES " > teatre, nen, príncep, espectre, padrastre </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > theatre, child, prince, spectre, stepfather </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > teatro, niño, príncipe, espectro, padrastro </ dc:subject >
< dc:description lang =" ca-ES " > L’escriptor i director de cinema Ingmar Bergman recol·lecta ingredients de l’univers d’Hamlet, tragèdia de William Shakespeare, que condimenten el seu cèlebre Fanny i Alexander, obra que obre i tanca el teló en la vida de la família Ekdahl, artistes suecs de ficció del segle xx, que deambulen des de l’ordre al caos, des de la desgràcia al goig i l’alegria. La idolatria de Bergman cap al genial dramaturg renaixentista és germen que fecunda la seva original creació polimòrfica ―relat escrit, pel·lícula i sèrie de televisió― amb forta vocació escènica, i teixeix un enriquidor intertext entre Hamlet i Fanny i Alexander, a més d’alimentar una simbiosi entre els seus respectius protagonistes: el príncep danès i un nen suec. Bandejant qualsevol intencionalitat d’imitar a Hamlet, l’obra de Bergman glorifica la idea comuna del teatre dins del teatre, indaga en la condició humana i entronitza l’evolució shakesperiana dels seus personatges i esdeveniments. </ dc:description >
< dc:description lang =" en-US " > Writer and film director Ingmar Bergman harvests ingredients from the realm of Hamlet, the thought-provoking play written by William Shakespeare, to season his celebrated work Fanny & Alexander, which rises and drops the theatre curtain in the life of the Ekdahl family. These fictional Swedish actors from the twentieth century wander from order to chaos, from misfortune to joy and bliss. Bergman’s fascination with the canonical English playwright begets his original, multifaceted creation ―a written text, film and TV series―, intended to be staged. The author also interweaves an enriching intertext between his own work and Shakespeare’s tragedy, while nourishing the symbiosis between their respective protagonists: a Swedish boy and the Danish prince. By banishing any intention to imitate Hamlet, Fanny & Alexander glorifies their common notion of the theatre within the theatre, explores human nature and prioritizes the Shakespearian evolution of its characters and events. </ dc:description >
< dc:description lang =" es-ES " > El escritor y director de cine Ingmar Bergman recolecta ingredientes del universo de Hamlet, tragedia de William Shakespeare, que condimentan su célebre Fanny y Alexander, obra que abre y cierra el telón en la vida de la familia Ekdahl, artistas suecos de ficción del siglo xx, que deambulan desde el orden al caos, desde la desgracia al júbilo y la alegría. La idolatría de Bergman hacia el genial dramaturgo renacentista es germen que fecunda su original creación polimórfica ―relato escrito, película y serie de televisión― con fuerte vocación escénica, y teje un enriquecedor intertexto entre Hamlet y Fanny y Alexander, además de alimentar una simbiosis entre sus respectivos protagonistas: el príncipe danés y un niño sueco. Desterrando cualquier intencionalidad de imitar a Hamlet, la obra de Bergman glorifica la idea común del teatro dentro del teatro, indaga en la condición humana y entroniza la evolución shakesperiana de sus personajes y acontecimientos. </ dc:description >
< dc:publisher lang =" ca-ES " > Universitat de Barcelona </ dc:publisher >
< dc:date > 2023-12-30 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/article </ dc:type >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/publishedVersion </ dc:type >
< dc:format > application/pdf </ dc:format >
< dc:identifier > https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426 </ dc:identifier >
< dc:source lang =" ca-ES " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; No 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; 21-43 </ dc:source >
< dc:source lang =" en-US " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; No. 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; 21-43 </ dc:source >
< dc:source lang =" es-ES " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; Núm. 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; 21-43 </ dc:source >
< dc:source > 2014-1416 </ dc:source >
< dc:source > 2604-1588 </ dc:source >
< dc:language > spa </ dc:language >
< dc:relation > https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426/41083 </ dc:relation >
< dc:rights lang =" ca-ES " > Drets d'autor (c) 2023 Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies </ dc:rights >
</ oai_dc:dc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rdf:RDF schemaLocation =" http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd " >
< edm:ProvidedCHO about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:revistes.ub.edu:article_--_45426#ent0 " >
< dc:creator > Cortés Vieco, Francisco José </ dc:creator >
< dc:date > 2023-12-30 </ dc:date >
< dc:description lang =" ca-ES " > L’escriptor i director de cinema Ingmar Bergman recol·lecta ingredients de l’univers d’Hamlet, tragèdia de William Shakespeare, que condimenten el seu cèlebre Fanny i Alexander, obra que obre i tanca el teló en la vida de la família Ekdahl, artistes suecs de ficció del segle xx, que deambulen des de l’ordre al caos, des de la desgràcia al goig i l’alegria. La idolatria de Bergman cap al genial dramaturg renaixentista és germen que fecunda la seva original creació polimòrfica ―relat escrit, pel·lícula i sèrie de televisió― amb forta vocació escènica, i teixeix un enriquidor intertext entre Hamlet i Fanny i Alexander, a més d’alimentar una simbiosi entre els seus respectius protagonistes: el príncep danès i un nen suec. Bandejant qualsevol intencionalitat d’imitar a Hamlet, l’obra de Bergman glorifica la idea comuna del teatre dins del teatre, indaga en la condició humana i entronitza l’evolució shakesperiana dels seus personatges i esdeveniments. </ dc:description >
< dc:description lang =" en-US " > Writer and film director Ingmar Bergman harvests ingredients from the realm of Hamlet, the thought-provoking play written by William Shakespeare, to season his celebrated work Fanny & Alexander, which rises and drops the theatre curtain in the life of the Ekdahl family. These fictional Swedish actors from the twentieth century wander from order to chaos, from misfortune to joy and bliss. Bergman’s fascination with the canonical English playwright begets his original, multifaceted creation ―a written text, film and TV series―, intended to be staged. The author also interweaves an enriching intertext between his own work and Shakespeare’s tragedy, while nourishing the symbiosis between their respective protagonists: a Swedish boy and the Danish prince. By banishing any intention to imitate Hamlet, Fanny & Alexander glorifies their common notion of the theatre within the theatre, explores human nature and prioritizes the Shakespearian evolution of its characters and events. </ dc:description >
< dc:description lang =" es-ES " > El escritor y director de cine Ingmar Bergman recolecta ingredientes del universo de Hamlet, tragedia de William Shakespeare, que condimentan su célebre Fanny y Alexander, obra que abre y cierra el telón en la vida de la familia Ekdahl, artistas suecos de ficción del siglo xx, que deambulan desde el orden al caos, desde la desgracia al júbilo y la alegría. La idolatría de Bergman hacia el genial dramaturgo renacentista es germen que fecunda su original creación polimórfica ―relato escrito, película y serie de televisión― con fuerte vocación escénica, y teje un enriquecedor intertexto entre Hamlet y Fanny y Alexander, además de alimentar una simbiosis entre sus respectivos protagonistas: el príncipe danés y un niño sueco. Desterrando cualquier intencionalidad de imitar a Hamlet, la obra de Bergman glorifica la idea común del teatro dentro del teatro, indaga en la condición humana y entroniza la evolución shakesperiana de sus personajes y acontecimientos. </ dc:description >
< dc:identifier > https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426 </ dc:identifier >
< dc:language > spa </ dc:language >
< dc:publisher lang =" ca-ES " > Universitat de Barcelona </ dc:publisher >
< dc:relation > https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426/41083 </ dc:relation >
< dc:rights lang =" ca-ES " > Drets d'autor (c) 2023 Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies </ dc:rights >
< dc:source lang =" ca-ES " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; No 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; 21-43 </ dc:source >
< dc:source lang =" en-US " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; No. 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; 21-43 </ dc:source >
< dc:source lang =" es-ES " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; Núm. 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; 21-43 </ dc:source >
< dc:source > 2014-1416 </ dc:source >
< dc:source > 2604-1588 </ dc:source >
< dc:subject lang =" ca-ES " > teatre, nen, príncep, espectre, padrastre </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > theatre, child, prince, spectre, stepfather </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > teatro, niño, príncipe, espectro, padrastro </ dc:subject >
< dc:title lang =" ca-ES " > 'HAMLET' AL REGNE INFANTIL ESCANDINAU DE 'FANNY I ALEXANDER' D’INGMAR BERGMAN </ dc:title >
< dc:title lang =" en-US " > 'HAMLET' IN THE SCANDINAVIAN KINGDOM OF CHILDREN FROM INGMAR BERGMAN’S 'FANNY & ALEXANDER' </ dc:title >
< dc:title lang =" es-ES " > 'HAMLET' EN EL REINO INFANTIL ESCANDINAVO DE 'FANNY Y ALEXANDER' DE INGMAR BERGMAN </ dc:title >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/article </ dc:type >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/publishedVersion </ dc:type >
< edm:type > TEXT </ edm:type >
</ edm:ProvidedCHO >
< ore:Aggregation about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:revistes.ub.edu:article_--_45426#ent1 " >
< edm:dataProvider > RCUB. Revistes científiques de la Universitat de Barcelona </ edm:dataProvider >
< edm:provider > Catalònica </ edm:provider >
</ ore:Aggregation >
</ rdf:RDF >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< record schemaLocation =" http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd " >
< leader > nmb a2200000Iu 4500 </ leader >
< controlfield tag =" 008 " > "231230 2023 eng " </ controlfield >
< datafield ind1 =" # " ind2 =" # " tag =" 022 " >
< subfield code =" $a " > 2014-1416 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" # " ind2 =" # " tag =" 022 " >
< subfield code =" $a " > 2604-1588 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 042 " >
< subfield code =" a " > dc </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 0 " ind2 =" 0 " tag =" 245 " >
< subfield code =" a " > 'HAMLET' AL REGNE INFANTIL ESCANDINAU DE 'FANNY I ALEXANDER' D’INGMAR BERGMAN </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 1 " ind2 =" " tag =" 100 " >
< subfield code =" a " > Cortés Vieco, Francisco José </ subfield >
< subfield code =" u " > Universidad Complutense de Madrid </ subfield >
< subfield code =" 0 " > http://orcid.org/0000-0002-7280-6092 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >
< subfield code =" a " > El escritor y director de cine Ingmar Bergman recolecta ingredientes del universo de Hamlet, tragedia de William Shakespeare, que condimentan su célebre Fanny y Alexander, obra que abre y cierra el telón en la vida de la familia Ekdahl, artistas suecos de ficción del siglo xx, que deambulan desde el orden al caos, desde la desgracia al júbilo y la alegría. La idolatría de Bergman hacia el genial dramaturgo renacentista es germen que fecunda su original creación polimórfica ―relato escrito, película y serie de televisión― con fuerte vocación escénica, y teje un enriquecedor intertexto entre Hamlet y Fanny y Alexander, además de alimentar una simbiosis entre sus respectivos protagonistas: el príncipe danés y un niño sueco. Desterrando cualquier intencionalidad de imitar a Hamlet, la obra de Bergman glorifica la idea común del teatro dentro del teatro, indaga en la condición humana y entroniza la evolución shakesperiana de sus personajes y acontecimientos. </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 260 " >
< subfield code =" b " > Universitat de Barcelona </ subfield >
</ datafield >
< dataField ind1 =" " ind2 =" " tag =" 260 " >
< subfield code =" c " > 2023-12-30 15:29:57 </ subfield >
</ dataField >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 856 " >
< subfield code =" q " > application/pdf </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 4 " ind2 =" 0 " tag =" 856 " >
< subfield code =" u " > https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 0 " ind2 =" " tag =" 786 " >
< subfield code =" n " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; No 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 546 " >
< subfield code =" a " > spa </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 540 " >
< subfield code =" a " > Drets d'autor (c) 2023 Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies </ subfield >
</ datafield >
</ record >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< oai_marc catForm =" u " encLvl =" 3 " level =" m " status =" c " type =" a " schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc.xsd " >
< fixfield id =" 008 " > "231230 2023 eng " </ fixfield >
< varfield i1 =" # " i2 =" # " id =" 022 " >
< subfield label =" $a " > 2014-1416 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" # " i2 =" # " id =" 022 " >
< subfield label =" $a " > 2604-1588 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 042 " >
< subfield label =" a " > dc </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 0 " i2 =" 0 " id =" 245 " >
< subfield label =" a " > 'HAMLET' AL REGNE INFANTIL ESCANDINAU DE 'FANNY I ALEXANDER' D’INGMAR BERGMAN </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 1 " i2 =" " id =" 100 " >
< subfield label =" a " > Cortés Vieco, Francisco José </ subfield >
< subfield label =" u " > Universidad Complutense de Madrid </ subfield >
< subfield label =" 0 " > http://orcid.org/0000-0002-7280-6092 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 520 " >
< subfield label =" a " > El escritor y director de cine Ingmar Bergman recolecta ingredientes del universo de Hamlet, tragedia de William Shakespeare, que condimentan su célebre Fanny y Alexander, obra que abre y cierra el telón en la vida de la familia Ekdahl, artistas suecos de ficción del siglo xx, que deambulan desde el orden al caos, desde la desgracia al júbilo y la alegría. La idolatría de Bergman hacia el genial dramaturgo renacentista es germen que fecunda su original creación polimórfica ―relato escrito, película y serie de televisión― con fuerte vocación escénica, y teje un enriquecedor intertexto entre Hamlet y Fanny y Alexander, además de alimentar una simbiosis entre sus respectivos protagonistas: el príncipe danés y un niño sueco. Desterrando cualquier intencionalidad de imitar a Hamlet, la obra de Bergman glorifica la idea común del teatro dentro del teatro, indaga en la condición humana y entroniza la evolución shakesperiana de sus personajes y acontecimientos. </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 260 " >
< subfield label =" b " > Universitat de Barcelona </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 260 " >
< subfield label =" c " > 2023-12-30 15:29:57 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 856 " >
< subfield label =" q " > application/pdf </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 4 " i2 =" 0 " id =" 856 " >
< subfield label =" u " > https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 0 " i2 =" " id =" 786 " >
< subfield label =" n " > Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; No 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 546 " >
< subfield label =" a " > spa </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 540 " >
< subfield label =" a " > Drets d'autor (c) 2023 Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies </ subfield >
</ varfield >
</ oai_marc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rfc1807 schemaLocation =" http://info.internet.isi.edu:80/in-notes/rfc/files/rfc1807.txt http://www.openarchives.org/OAI/1.1/rfc1807.xsd " >
< bib-version > v2 </ bib-version >
< id > https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426 </ id >
< entry > 2023-12-30T15:29:57Z </ entry >
< organization > U </ organization >
< organization > No 13 (2023): Anuari de Filologia. Literatures Contemporànies; 21-43 </ organization >
< title > 'HAMLET' AL REGNE INFANTIL ESCANDINAU DE 'FANNY I ALEXANDER' D’INGMAR BERGMAN </ title >
< author > Cortés Vieco, Francisco José; Universidad Complutense de Madrid </ author >
< date > 2023-12-30 </ date >
< copyright > 1. L'autor/a conserva els drets. Creative CommonsL'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 3.0 No adaptada de Creative Commons llicència de Reconeixement de Creative Commons, la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència. </ copyright >
< other_access > url:https://revistes.ub.edu/index.php/AFLC/article/view/45426 </ other_access >
< abstract > L’escriptor i director de cinema Ingmar Bergman recol·lecta ingredients de l’univers d’Hamlet, tragèdia de William Shakespeare, que condimenten el seu cèlebre Fanny i Alexander, obra que obre i tanca el teló en la vida de la família Ekdahl, artistes suecs de ficció del segle xx, que deambulen des de l’ordre al caos, des de la desgràcia al goig i l’alegria. La idolatria de Bergman cap al genial dramaturg renaixentista és germen que fecunda la seva original creació polimòrfica ―relat escrit, pel·lícula i sèrie de televisió― amb forta vocació escènica, i teixeix un enriquidor intertext entre Hamlet i Fanny i Alexander, a més d’alimentar una simbiosi entre els seus respectius protagonistes: el príncep danès i un nen suec. Bandejant qualsevol intencionalitat d’imitar a Hamlet, l’obra de Bergman glorifica la idea comuna del teatre dins del teatre, indaga en la condició humana i entronitza l’evolució shakesperiana dels seus personatges i esdeveniments. </ abstract >
</ rfc1807 >