<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >
< dc:title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ dc:title >
< dc:creator > Llaveria Toda, Emili </ dc:creator >
< dc:contributor > Sanjust i Latorre, Cristina </ dc:contributor >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanidades </ dc:subject >
< dc:subject > carnaval </ dc:subject >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanitats </ dc:subject >
< dc:subject > carnestoltes </ dc:subject >
< dc:subject > carnival </ dc:subject >
< dc:subject > cathedral of Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanities </ dc:subject >
< dc:subject > Humanities -- TFM </ dc:subject >
< dc:subject > Humanitats -- TFM </ dc:subject >
< dc:subject > Humanidades -- TFM </ dc:subject >
< dc:description > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ dc:description >
< dc:description > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ dc:description >
< dc:description > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ dc:description >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-01 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > CC BY-NC-ND </ dc:rights >
< dc:rights > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:format > application/pdf </ dc:format >
< dc:format > application/pdf </ dc:format >
< dc:coverage > Tarragona, ESP </ dc:coverage >
< dc:publisher > Universitat Oberta de Catalunya (UOC) </ dc:publisher >
</ oai_dc:dc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< d:DIDL schemaLocation =" urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd " >
< d:DIDLInfo >
< dcterms:created schemaLocation =" http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd " > 2023-04-04T05:29:45Z </ dcterms:created >
</ d:DIDLInfo >
< d:Item id =" hdl_10609_147725 " >
< d:Descriptor >
< d:Statement mimeType =" application/xml; charset=utf-8 " >
< dii:Identifier schemaLocation =" urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd " > urn:hdl:10609/147725 </ dii:Identifier >
</ d:Statement >
</ d:Descriptor >
< d:Descriptor >
< d:Statement mimeType =" application/xml; charset=utf-8 " >
< oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >
< dc:title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ dc:title >
< dc:creator > Llaveria Toda, Emili </ dc:creator >
< dc:contributor > Sanjust i Latorre, Cristina </ dc:contributor >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanidades </ dc:subject >
< dc:subject > carnaval </ dc:subject >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanitats </ dc:subject >
< dc:subject > carnestoltes </ dc:subject >
< dc:subject > carnival </ dc:subject >
< dc:subject > cathedral of Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanities </ dc:subject >
< dc:description > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ dc:description >
< dc:description > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ dc:description >
< dc:description > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ dc:description >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-01 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:rights > CC BY-NC-ND </ dc:rights >
< dc:coverage > Tarragona, ESP </ dc:coverage >
< dc:publisher > Universitat Oberta de Catalunya (UOC) </ dc:publisher >
</ oai_dc:dc >
</ d:Statement >
</ d:Descriptor >
< d:Component id =" 10609_147725_5 " >
</ d:Component >
</ d:Item >
</ d:DIDL >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rdf:RDF schemaLocation =" http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd " >
< edm:ProvidedCHO about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:openaccess.uoc.edu:10609_--_147725#ent0 " >
< dc:contributor > Sanjust i Latorre, Cristina </ dc:contributor >
< dc:coverage > Tarragona, ESP </ dc:coverage >
< dc:creator > Llaveria Toda, Emili </ dc:creator >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-01 </ dc:date >
< dc:description > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ dc:description >
< dc:description > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ dc:description >
< dc:description > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ dc:description >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:publisher > Universitat Oberta de Catalunya (UOC) </ dc:publisher >
< dc:rights > CC BY-NC-ND </ dc:rights >
< dc:rights > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanidades </ dc:subject >
< dc:subject > carnaval </ dc:subject >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanitats </ dc:subject >
< dc:subject > carnestoltes </ dc:subject >
< dc:subject > carnival </ dc:subject >
< dc:subject > cathedral of Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanities </ dc:subject >
< dc:subject > Humanities -- TFM </ dc:subject >
< dc:subject > Humanitats -- TFM </ dc:subject >
< dc:subject > Humanidades -- TFM </ dc:subject >
< dc:title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ dc:title >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ dc:type >
< edm:type > TEXT </ edm:type >
</ edm:ProvidedCHO >
< ore:Aggregation about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:openaccess.uoc.edu:10609_--_147725#ent1 " >
< edm:dataProvider > O2 Repositori UOC </ edm:dataProvider >
< edm:provider > Catalònica </ edm:provider >
</ ore:Aggregation >
</ rdf:RDF >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< thesis schemaLocation =" http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd " >
< title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ title >
< creator > Llaveria Toda, Emili </ creator >
< contributor > Sanjust i Latorre, Cristina </ contributor >
< subject > catedral de Tarragona </ subject >
< subject > humanidades </ subject >
< subject > carnaval </ subject >
< subject > catedral de Tarragona </ subject >
< subject > humanitats </ subject >
< subject > carnestoltes </ subject >
< subject > carnival </ subject >
< subject > cathedral of Tarragona </ subject >
< subject > humanities </ subject >
< description > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ description >
< description > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ description >
< description > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ description >
< date > 2023-04-04 </ date >
< date > 2023-04-04 </ date >
< date > 2023-01 </ date >
< type > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ type >
< identifier > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ identifier >
< language > cat </ language >
< rights > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ rights >
< rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ rights >
< rights > CC BY-NC-ND </ rights >
< coverage > Tarragona, ESP </ coverage >
< publisher > Universitat Oberta de Catalunya (UOC) </ publisher >
</ thesis >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< record schemaLocation =" http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd " >
< leader > 00925njm 22002777a 4500 </ leader >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 042 " >
< subfield code =" a " > dc </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 720 " >
< subfield code =" a " > Llaveria Toda, Emili </ subfield >
< subfield code =" e " > author </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 260 " >
< subfield code =" c " > 2023-01 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >
< subfield code =" a " > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >
< subfield code =" a " > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >
< subfield code =" a " > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 8 " ind2 =" " tag =" 024 " >
< subfield code =" a " > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > catedral de Tarragona </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > humanidades </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > carnaval </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > catedral de Tarragona </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > humanitats </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > carnestoltes </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > carnival </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > cathedral of Tarragona </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 653 " >
< subfield code =" a " > humanities </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 0 " ind2 =" 0 " tag =" 245 " >
< subfield code =" a " > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ subfield >
</ datafield >
</ record >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< mets ID =" DSpace_ITEM_10609-147725 " OBJID =" hdl:10609/147725 " PROFILE =" DSpace METS SIP Profile 1.0 " TYPE =" DSpace ITEM " schemaLocation =" http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd " >
< metsHdr CREATEDATE =" 2024-06-07T23:24:16Z " >
< agent ROLE =" CUSTODIAN " TYPE =" ORGANIZATION " >
< name > Repositori Institucional (O2) </ name >
</ agent >
</ metsHdr >
< dmdSec ID =" DMD_10609_147725 " >
< mdWrap MDTYPE =" MODS " >
< xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >
< mods:mods schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >
< mods:name >
< mods:role >
< mods:roleTerm type =" text " > author </ mods:roleTerm >
</ mods:role >
< mods:namePart > Llaveria Toda, Emili </ mods:namePart >
</ mods:name >
< mods:name >
< mods:role >
< mods:roleTerm type =" text " > other </ mods:roleTerm >
</ mods:role >
< mods:namePart > Sanjust i Latorre, Cristina </ mods:namePart >
</ mods:name >
< mods:extension >
< mods:dateAccessioned encoding =" iso8601 " > 2023-04-04T05:29:45Z </ mods:dateAccessioned >
</ mods:extension >
< mods:extension >
< mods:dateAvailable encoding =" iso8601 " > 2023-04-04T05:29:45Z </ mods:dateAvailable >
</ mods:extension >
< mods:originInfo >
< mods:dateIssued encoding =" iso8601 " > 2023-01 </ mods:dateIssued >
</ mods:originInfo >
< mods:identifier type =" uri " > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ mods:identifier >
< mods:abstract > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ mods:abstract >
< mods:abstract > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ mods:abstract >
< mods:abstract > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ mods:abstract >
< mods:language >
< mods:languageTerm authority =" rfc3066 " > cat </ mods:languageTerm >
</ mods:language >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > CC BY-NC-ND </ mods:accessCondition >
< mods:subject >
< mods:topic > catedral de Tarragona </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > humanidades </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > carnaval </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > catedral de Tarragona </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > humanitats </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > carnestoltes </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > carnival </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > cathedral of Tarragona </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > humanities </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:titleInfo >
< mods:title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ mods:title >
</ mods:titleInfo >
< mods:genre > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ mods:genre >
</ mods:mods >
</ xmlData >
</ mdWrap >
</ dmdSec >
< amdSec ID =" FO_10609_147725_5 " >
< techMD ID =" TECH_O_10609_147725_5 " >
< mdWrap MDTYPE =" PREMIS " >
< xmlData schemaLocation =" http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd " >
< premis:premis >
< premis:object >
< premis:objectIdentifier >
< premis:objectIdentifierType > URL </ premis:objectIdentifierType >
< premis:objectIdentifierValue > https://openaccess.uoc.edu/bitstream/10609/147725/5/ellaveriaTFG0123memoria.pdf </ premis:objectIdentifierValue >
</ premis:objectIdentifier >
< premis:objectCategory > File </ premis:objectCategory >
< premis:objectCharacteristics >
< premis:fixity >
< premis:messageDigestAlgorithm > MD5 </ premis:messageDigestAlgorithm >
< premis:messageDigest > de2077ea25dcc56f1015c86718c2eca5 </ premis:messageDigest >
</ premis:fixity >
< premis:size > 31660721 </ premis:size >
< premis:format >
< premis:formatDesignation >
< premis:formatName > application/pdf </ premis:formatName >
</ premis:formatDesignation >
</ premis:format >
</ premis:objectCharacteristics >
< premis:originalName > ellaveriaTFG0123memoria.pdf </ premis:originalName >
</ premis:object >
</ premis:premis >
</ xmlData >
</ mdWrap >
</ techMD >
</ amdSec >
< fileSec >
< fileGrp USE =" ORIGINAL " >
< file ADMID =" FO_10609_147725_5 " CHECKSUM =" de2077ea25dcc56f1015c86718c2eca5 " CHECKSUMTYPE =" MD5 " GROUPID =" GROUP_BITSTREAM_10609_147725_5 " ID =" BITSTREAM_ORIGINAL_10609_147725_5 " MIMETYPE =" application/pdf " SEQ =" 5 " SIZE =" 31660721 " >
</ file >
</ fileGrp >
</ fileSec >
< structMap LABEL =" DSpace Object " TYPE =" LOGICAL " >
< div ADMID =" DMD_10609_147725 " TYPE =" DSpace Object Contents " >
< div TYPE =" DSpace BITSTREAM " >
</ div >
</ div >
</ structMap >
</ mets >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< mods:mods schemaLocation =" http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd " >
< mods:name >
< mods:namePart > Llaveria Toda, Emili </ mods:namePart >
</ mods:name >
< mods:extension >
< mods:dateAvailable encoding =" iso8601 " > 2023-04-04T05:29:45Z </ mods:dateAvailable >
</ mods:extension >
< mods:extension >
< mods:dateAccessioned encoding =" iso8601 " > 2023-04-04T05:29:45Z </ mods:dateAccessioned >
</ mods:extension >
< mods:originInfo >
< mods:dateIssued encoding =" iso8601 " > 2023-01 </ mods:dateIssued >
</ mods:originInfo >
< mods:identifier type =" uri " > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ mods:identifier >
< mods:abstract > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ mods:abstract >
< mods:abstract > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ mods:abstract >
< mods:abstract > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ mods:abstract >
< mods:language >
< mods:languageTerm > cat </ mods:languageTerm >
</ mods:language >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ mods:accessCondition >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > info:eu-repo/semantics/openAccess </ mods:accessCondition >
< mods:accessCondition type =" useAndReproduction " > CC BY-NC-ND </ mods:accessCondition >
< mods:subject >
< mods:topic > catedral de Tarragona </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > humanidades </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > carnaval </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > catedral de Tarragona </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > humanitats </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > carnestoltes </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > carnival </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > cathedral of Tarragona </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:subject >
< mods:topic > humanities </ mods:topic >
</ mods:subject >
< mods:titleInfo >
< mods:title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ mods:title >
</ mods:titleInfo >
< mods:genre > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ mods:genre >
</ mods:mods >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< qdc:qualifieddc schemaLocation =" http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd " >
< dc:title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ dc:title >
< dc:creator > Llaveria Toda, Emili </ dc:creator >
< dc:contributor > Sanjust i Latorre, Cristina </ dc:contributor >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanidades </ dc:subject >
< dc:subject > carnaval </ dc:subject >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanitats </ dc:subject >
< dc:subject > carnestoltes </ dc:subject >
< dc:subject > carnival </ dc:subject >
< dc:subject > cathedral of Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanities </ dc:subject >
< dcterms:abstract > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ dcterms:abstract >
< dcterms:abstract > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ dcterms:abstract >
< dcterms:abstract > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ dcterms:abstract >
< dcterms:dateAccepted > 2023-04-04T05:29:45Z </ dcterms:dateAccepted >
< dcterms:available > 2023-04-04T05:29:45Z </ dcterms:available >
< dcterms:created > 2023-04-04T05:29:45Z </ dcterms:created >
< dcterms:issued > 2023-01 </ dcterms:issued >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:rights > CC BY-NC-ND </ dc:rights >
< dc:coverage > Tarragona, ESP </ dc:coverage >
< dc:publisher > Universitat Oberta de Catalunya (UOC) </ dc:publisher >
</ qdc:qualifieddc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rdf:RDF schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd " >
< ow:Publication about =" oai:openaccess.uoc.edu:10609/147725 " >
< dc:title > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ dc:title >
< dc:creator > Llaveria Toda, Emili </ dc:creator >
< dc:contributor > Sanjust i Latorre, Cristina </ dc:contributor >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanidades </ dc:subject >
< dc:subject > carnaval </ dc:subject >
< dc:subject > catedral de Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanitats </ dc:subject >
< dc:subject > carnestoltes </ dc:subject >
< dc:subject > carnival </ dc:subject >
< dc:subject > cathedral of Tarragona </ dc:subject >
< dc:subject > humanities </ dc:subject >
< dc:description > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ dc:description >
< dc:description > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ dc:description >
< dc:description > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ dc:description >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-04-04T05:29:45Z </ dc:date >
< dc:date > 2023-01 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ dc:type >
< dc:identifier > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ dc:identifier >
< dc:language > cat </ dc:language >
< dc:rights > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ dc:rights >
< dc:rights > info:eu-repo/semantics/openAccess </ dc:rights >
< dc:rights > CC BY-NC-ND </ dc:rights >
< dc:coverage > Tarragona, ESP </ dc:coverage >
< dc:publisher > Universitat Oberta de Catalunya (UOC) </ dc:publisher >
</ ow:Publication >
</ rdf:RDF >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< metadata schemaLocation =" http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd " >
< element name =" dc " >
< element name =" contributor " >
< element name =" author " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > Llaveria Toda, Emili </ field >
< field name =" authority " > a8166e0b-d253-4bc4-9ab4-cfdd0aec623f </ field >
< field name =" confidence " > 600 </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" other " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > Sanjust i Latorre, Cristina </ field >
< field name =" authority " > 854b46c2-cce3-42df-80cf-293e9a839da2 </ field >
< field name =" confidence " > 600 </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" coverage " >
< element name =" spatial " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > Tarragona, ESP </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" date " >
< element name =" accessioned " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > 2023-04-04T05:29:45Z </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" available " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > 2023-04-04T05:29:45Z </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" issued " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > 2023-01 </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" identifier " >
< element name =" uri " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > http://hdl.handle.net/10609/147725 </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" description " >
< element name =" abstract " >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > El cimaci conegut com 'la processó de les rates', de la catedral de Tarragona, ha estat tradicionalment relacionat amb una faula d'Isop. La intenció del present treball és demostrar que no hi ha cap faula que ens expliqui aquesta història i que, a més, el cimaci tarragoní és una mostra de l'anomenat 'món al revés'. Aquest cimaci també incorpora elements del Roman de Renart, de manera que esdevé la representació d'una imatge carnavalesca; una imatge en què no és porta a enterrar a un gat mort, sinó que aquest és un actor més en una farsa de carnestoltes on tant ell com les rates són conscients del seu paper. </ field >
</ element >
< element name =" es " >
< field name =" value " > El cimacio conocido como 'la procesión de las ratas' de la catedral de Tarragona, se ha relacionado tradicionalmente con una fábula de Esopo. La intención del presente trabajo es demostrar que no existe ninguna fábula que nos narre esta historia, y que el cimacio tarraconense no es más que una muestra del llamado 'mundo al revés'. Este cimacio también incorpora elementos del Roman de Renart, de manera que se convierte en la representación de una imagen carnavalesca; una imagen en la que no se representa el entierro de un gato muerto, sino que éste es un actor más en una farsa de carnaval donde tanto él como las ratas son conscientes de su papel. </ field >
</ element >
< element name =" en " >
< field name =" value " > The cymatium of the cathedral of Tarragona known as the 'procession of the rats', has traditionally been associated with to a fable by Aesop. The intention of this paper is to demonstrate that there is no fable that explains this story, and that the Tarragona cymatium is a sample of the so-called 'world upside-down'. This cymatium also incorporates elements of Reynard the Fox, so that it becomes the representation of a carnivalesque image; an image in which the burial of a dead cat is not represented, but that this is one more actor in a carnival farce where both the cat and the rats are aware of their role. </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" format " >
< element name =" mimetype " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > application/pdf </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" language " >
< element name =" iso " >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > cat </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" publisher " >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > Universitat Oberta de Catalunya (UOC) </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" rights " >
< element name =" * " >
< field name =" value " > CC BY-NC-ND </ field >
</ element >
< element name =" uri " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" accessRights " >
< element name =" none " >
< field name =" value " > info:eu-repo/semantics/openAccess </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" subject " >
< element name =" es " >
< field name =" value " > catedral de Tarragona </ field >
< field name =" value " > humanidades </ field >
< field name =" value " > carnaval </ field >
</ element >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > catedral de Tarragona </ field >
< field name =" value " > humanitats </ field >
< field name =" value " > carnestoltes </ field >
</ element >
< element name =" en " >
< field name =" value " > carnival </ field >
< field name =" value " > cathedral of Tarragona </ field >
< field name =" value " > humanities </ field >
</ element >
< element name =" lcsh " >
< element name =" en " >
< field name =" value " > Humanities -- TFM </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" lemac " >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > Humanitats -- TFM </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" lcshes " >
< element name =" es " >
< field name =" value " > Humanidades -- TFM </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" title " >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > 'La processó de les rates', el gat juga a fer-se el mort, però està ben viu (i els ratolins ho saben) </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" type " >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > info:eu-repo/semantics/bachelorThesis </ field >
</ element >
</ element >
< element name =" audience " >
< element name =" educationlevel " >
< element name =" ca " >
< field name =" value " > Estudis de Grau </ field >
</ element >
< element name =" es " >
< field name =" value " > Estudios de Grado </ field >
</ element >
< element name =" en " >
< field name =" value " > University degrees </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" bundles " >
< element name =" bundle " >
< field name =" name " > ORIGINAL </ field >
< element name =" bitstreams " >
< element name =" bitstream " >
< field name =" name " > ellaveriaTFG0123memoria.pdf </ field >
< field name =" originalName " > ellaveriaTFG0123memoria.pdf </ field >
< field name =" description " > Memòria del TFG </ field >
< field name =" format " > application/pdf </ field >
< field name =" size " > 31660721 </ field >
< field name =" url " > https://openaccess.uoc.edu/bitstream/10609/147725/5/ellaveriaTFG0123memoria.pdf </ field >
< field name =" checksum " > de2077ea25dcc56f1015c86718c2eca5 </ field >
< field name =" checksumAlgorithm " > MD5 </ field >
< field name =" sid " > 5 </ field >
< field name =" drm " > open access </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" bundle " >
< field name =" name " > THUMBNAIL </ field >
< element name =" bitstreams " >
< element name =" bitstream " >
< field name =" name " > ellaveriaTFG0123memoria.pdf.jpg </ field >
< field name =" originalName " > ellaveriaTFG0123memoria.pdf.jpg </ field >
< field name =" description " > Generated Thumbnail </ field >
< field name =" format " > image/jpeg </ field >
< field name =" size " > 1280 </ field >
< field name =" url " > https://openaccess.uoc.edu/bitstream/10609/147725/3/ellaveriaTFG0123memoria.pdf.jpg </ field >
< field name =" checksum " > 1fbeab90ee1ae6eda131dbb5aa6a4273 </ field >
< field name =" checksumAlgorithm " > MD5 </ field >
< field name =" sid " > 3 </ field >
< field name =" drm " > open access </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" bundle " >
< field name =" name " > CC-LICENSE </ field >
< element name =" bitstreams " >
< element name =" bitstream " >
< field name =" name " > license_rdf </ field >
< field name =" originalName " > license_rdf </ field >
< field name =" format " > application/rdf+xml; charset=utf-8 </ field >
< field name =" size " > 811 </ field >
< field name =" url " > https://openaccess.uoc.edu/bitstream/10609/147725/4/license_rdf </ field >
< field name =" checksum " > 4d01a8abc68801ab758ec8c2c04918c3 </ field >
< field name =" checksumAlgorithm " > MD5 </ field >
< field name =" sid " > 4 </ field >
< field name =" drm " > open access </ field >
</ element >
</ element >
</ element >
</ element >
< element name =" others " >
< field name =" handle " > 10609/147725 </ field >
< field name =" identifier " > oai:openaccess.uoc.edu:10609/147725 </ field >
< field name =" lastModifyDate " > 2024-02-15 13:07:38.225 </ field >
< field name =" drm " > metadata only access </ field >
</ element >
< element name =" repository " >
< field name =" name " > Repositori Institucional (O2) </ field >
< field name =" mail " > repositori@uoc.edu </ field >
</ element >
</ metadata >