<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title lang="ca-ES">1a Escola d’Estiu Eduglobalstem: una experiència comunitària d’aprenentatge i apoderament de professorat</dc:title>
<dc:title lang="en-US">First Summer School EdulgbalSTEM: a communal teachers’ learning and empowerment experience</dc:title>
<dc:creator>Caireta, Marina</dc:creator>
<dc:description lang="ca-ES">En aquest article expliquem d’on parteix la 1a Escola d’Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l’ha fet possible i com esdevé una eina interessant d’apoderament de professorat. Plantegem l’interès d’introduir l’educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. A partir de l’experiència Eduglobalstem reflexionem sobre els grups de treball com a eina de formació, apoderament i foment del treball en xarxa entre docents, i com la sinergia entre professorat i entitats promotores d’EJG incrementa les possibilitats d’apoderament i incidència per als i les docents.</dc:description>
<dc:description lang="en-US">This article is about the origin of the 1st Summer School Edulgbalstem (EEE19), what has made its creation possible and how it has becomes an interesting tool for teachers’ empowerment. Our proposal is the introduction of Global Justice Education in STEM classrooms and outline the challenges and opportunities that this would imply to STEM teachers. Based on our Eduglobalstem experience we reflect upon working groups as a tool for training, empowerment and the promotion of networks among teachers. We also analyse the way in which the synergy created between teachers and GJE promoting entities increases the possibilities of empowerment and advocacy for teachers</dc:description>
<dc:publisher lang="ca-ES">Universitat Autònoma de Barcelona</dc:publisher>
<dc:date>2020</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:type lang="ca-ES">##rt.metadata.pkp.peerReviewed##</dc:type>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:identifier>http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426</dc:identifier>
<dc:identifier>10.5565/rev/ciencies.426</dc:identifier>
<dc:source lang="ca-ES">Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària; Núm. 40 (2020): Educació Científica i Justícia Global: contribucions i reflexions de la 1ª Escola d'Estiu del grup EduglobalSTEM; 1-8</dc:source>
<dc:source>1699-6712</dc:source>
<dc:relation>http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426/464246</dc:relation>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd">
<edm:ProvidedCHO about="https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:raco.cat:article_--_370544#ent0">
<dc:creator>Caireta, Marina</dc:creator>
<dc:date>2020</dc:date>
<dc:description lang="ca-ES">En aquest article expliquem d’on parteix la 1a Escola d’Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l’ha fet possible i com esdevé una eina interessant d’apoderament de professorat. Plantegem l’interès d’introduir l’educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. A partir de l’experiència Eduglobalstem reflexionem sobre els grups de treball com a eina de formació, apoderament i foment del treball en xarxa entre docents, i com la sinergia entre professorat i entitats promotores d’EJG incrementa les possibilitats d’apoderament i incidència per als i les docents.</dc:description>
<dc:description lang="en-US">This article is about the origin of the 1st Summer School Edulgbalstem (EEE19), what has made its creation possible and how it has becomes an interesting tool for teachers’ empowerment. Our proposal is the introduction of Global Justice Education in STEM classrooms and outline the challenges and opportunities that this would imply to STEM teachers. Based on our Eduglobalstem experience we reflect upon working groups as a tool for training, empowerment and the promotion of networks among teachers. We also analyse the way in which the synergy created between teachers and GJE promoting entities increases the possibilities of empowerment and advocacy for teachers</dc:description>
<dc:identifier>http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426</dc:identifier>
<dc:identifier>10.5565/rev/ciencies.426</dc:identifier>
<dc:publisher lang="ca-ES">Universitat Autònoma de Barcelona</dc:publisher>
<dc:relation>http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426/464246</dc:relation>
<dc:source lang="ca-ES">Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària; Núm. 40 (2020): Educació Científica i Justícia Global: contribucions i reflexions de la 1ª Escola d'Estiu del grup EduglobalSTEM; 1-8</dc:source>
<dc:source>1699-6712</dc:source>
<dc:title lang="ca-ES">1a Escola d’Estiu Eduglobalstem: una experiència comunitària d’aprenentatge i apoderament de professorat</dc:title>
<dc:title lang="en-US">First Summer School EdulgbalSTEM: a communal teachers’ learning and empowerment experience</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:type lang="ca-ES">##rt.metadata.pkp.peerReviewed##</dc:type>
<edm:type>TEXT</edm:type>
</edm:ProvidedCHO>
<ore:Aggregation about="https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:raco.cat:article_--_370544#ent1">
<edm:dataProvider>RACO. Revistes Catalanes amb Accés Obert</edm:dataProvider>
<edm:provider>Catalònica</edm:provider>
</ore:Aggregation>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nmb a2200000Iu 4500</leader>
<controlfield tag="008">"200531 2020 eng "</controlfield>
<datafield ind1="#" ind2="#" tag="022">
<subfield code="$a">1699-6712</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">1a Escola d’Estiu Eduglobalstem: una experiència comunitària d’aprenentatge i apoderament de professorat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Caireta, Marina</subfield>
<subfield code="u">Escola de Cultura de Pau</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En aquest article expliquem d’on parteix la 1a Escola d’Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l’ha fet possible i com esdevé una eina interessant d’apoderament de professorat. Plantegem l’interès d’introduir l’educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. A partir de l’experiència Eduglobalstem reflexionem sobre els grups de treball com a eina de formació, apoderament i foment del treball en xarxa entre docents, i com la sinergia entre professorat i entitats promotores d’EJG incrementa les possibilitats d’apoderament i incidència per als i les docents.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="b">Crecim. Universitat Autònoma de Barcelona</subfield>
</datafield>
<dataField ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2020-06-05 00:00:00</subfield>
</dataField>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="856">
<subfield code="q">application/pdf</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="u">http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="786">
<subfield code="n">Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària; Núm. 40 (2020): Educació Científica i Justícia Global: contribucions i reflexions de la 1ª Escola d'Estiu del grup EduglobalSTEM</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="546">
<subfield code="a">cat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="540">
<subfield code="a">##submission.copyrightStatement##</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_biblat catForm="u" encLvl="3" level="m" status="c" type="a" schemaLocation="oai_biblat">
<fixfield id="008">"200531 2020 eng "</fixfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="000">
<subfield label="i">3.0.0v1.5</subfield>
<subfield label="v">3.1.1.4</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="008">
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="022">
<subfield label="b">1699-6712</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="024">
<subfield label="a">10.5565/rev/ciencies.426</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="100">
<subfield label="a">Caireta, Marina</subfield>
<subfield label="6">marina.caireta@uab.cat</subfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="120">
<subfield label="u">Escola de Cultura de Pau</subfield>
</varfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="222">
<subfield label="a">Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="242">
<subfield label="a">First Summer School EdulgbalSTEM: a communal teachers’ learning and empowerment experience</subfield>
<subfield label="y">eng</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="260">
<subfield label="b">Crecim. Universitat Autònoma de Barcelona</subfield>
<subfield label="c">2020</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="300">
<subfield label="b">N40</subfield>
<subfield label="e">P1-8</subfield>
</varfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="520">
<subfield label="i">This article is about the origin of the 1st Summer School Edulgbalstem (EEE19), what has made its creation possible and how it has becomes an interesting tool for teachers’ empowerment. Our proposal is the introduction of Global Justice Education in STEM classrooms and outline the challenges and opportunities that this would imply to STEM teachers. Based on our Eduglobalstem experience we reflect upon working groups as a tool for training, empowerment and the promotion of networks among teachers. We also analyse the way in which the synergy created between teachers and GJE promoting entities increases the possibilities of empowerment and advocacy for teachers</subfield>
<subfield label="o">En aquest article expliquem d’on parteix la 1a Escola d’Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l’ha fet possible i com esdevé una eina interessant d’apoderament de professorat. Plantegem l’interès d’introduir l’educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. A partir de l’experiència Eduglobalstem reflexionem sobre els grups de treball com a eina de formació, apoderament i foment del treball en xarxa entre docents, i com la sinergia entre professorat i entitats promotores d’EJG incrementa les possibilitats d’apoderament i incidència per als i les docents.</subfield>
</varfield>
<varfield i1="" i2="" id="546">
<subfield label="a">Inglés ,</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="856">
<subfield label="q">application/pdf</subfield>
<subfield label="u">http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426/464246</subfield>
</varfield>
</oai_biblat>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_marc catForm="u" encLvl="3" level="m" status="c" type="a" schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc.xsd">
<fixfield id="008">"200531 2020 eng "</fixfield>
<varfield i1="#" i2="#" id="022">
<subfield label="$a">1699-6712</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="042">
<subfield label="a">dc</subfield>
</varfield>
<varfield i1="0" i2="0" id="245">
<subfield label="a">1a Escola d’Estiu Eduglobalstem: una experiència comunitària d’aprenentatge i apoderament de professorat</subfield>
</varfield>
<varfield i1="1" i2=" " id="100">
<subfield label="a">Caireta, Marina</subfield>
<subfield label="u">Escola de Cultura de Pau</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="520">
<subfield label="a">En aquest article expliquem d’on parteix la 1a Escola d’Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l’ha fet possible i com esdevé una eina interessant d’apoderament de professorat. Plantegem l’interès d’introduir l’educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. A partir de l’experiència Eduglobalstem reflexionem sobre els grups de treball com a eina de formació, apoderament i foment del treball en xarxa entre docents, i com la sinergia entre professorat i entitats promotores d’EJG incrementa les possibilitats d’apoderament i incidència per als i les docents.</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="260">
<subfield label="b">Crecim. Universitat Autònoma de Barcelona</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="260">
<subfield label="c">2020-06-05 00:00:00</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="856">
<subfield label="q">application/pdf</subfield>
</varfield>
<varfield i1="4" i2="0" id="856">
<subfield label="u">http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426</subfield>
</varfield>
<varfield i1="0" i2=" " id="786">
<subfield label="n">Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària; Núm. 40 (2020): Educació Científica i Justícia Global: contribucions i reflexions de la 1ª Escola d'Estiu del grup EduglobalSTEM</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="546">
<subfield label="a">cat</subfield>
</varfield>
<varfield i1=" " i2=" " id="540">
<subfield label="a">##submission.copyrightStatement##</subfield>
</varfield>
</oai_marc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rfc1807 schemaLocation="http://info.internet.isi.edu:80/in-notes/rfc/files/rfc1807.txt http://www.openarchives.org/OAI/1.1/rfc1807.xsd">
<bib-version>v2</bib-version>
<id>http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426</id>
<entry>2020-06-20T22:16:01Z</entry>
<organization>Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària</organization>
<organization>Núm. 40 (2020): Educació Científica i Justícia Global: contribucions i reflexions de la 1ª Escola d'Estiu del grup EduglobalSTEM; 1-8</organization>
<title>1a Escola d’Estiu Eduglobalstem: una experiència comunitària d’aprenentatge i apoderament de professorat</title>
<author>Caireta, Marina; Escola de Cultura de Pau</author>
<date>2020-05-31 00:00:00</date>
<other_access>url:http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/10.5565-rev-ciencies.426</other_access>
<abstract>En aquest article expliquem d’on parteix la 1a Escola d’Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l’ha fet possible i com esdevé una eina interessant d’apoderament de professorat. Plantegem l’interès d’introduir l’educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. A partir de l’experiència Eduglobalstem reflexionem sobre els grups de treball com a eina de formació, apoderament i foment del treball en xarxa entre docents, i com la sinergia entre professorat i entitats promotores d’EJG incrementa les possibilitats d’apoderament i incidència per als i les docents.</abstract>
</rfc1807>