<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< oai_dc:dc schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd " >
< dc:title lang =" ca-ES " > 'VA HAVER-HI UN TEMPS NO TAN LLUNYÀ...' RELATS I ESTÈTIQUES DE LA MEMÒRIA I IDEOLOGIA DE LA RECONCILIACIÓ A ESPANYA </ dc:title >
< dc:title lang =" en-US " > 'THERE WAS A TIME NOT SO LONG AGO...' ACCOUNTS AND AESTHETICS OF MEMORY AND IDEOLOGY OF RECONCILIATION IN SPAIN </ dc:title >
< dc:title lang =" es-ES " > 'HUBO UN TIEMPO NO TAN LEJANO...' RELATOS Y ESTÉTICAS DE LA MEMORIA E IDEOLOGÍA DE LA RECONCILIACIÓN EN ESPAÑA </ dc:title >
< dc:title lang =" eu-ES " > 'BEHIN BATEAN, DUELA EZ HORRENBESTE...' ADISKIDETZEAREN MEMORIARI ETA IDEOLOGIARI BURUZKO KONTAKIZUNAK ETA ESTETIKA ESPAINIAN </ dc:title >
< dc:creator > Peris Blanes, Jaume </ dc:creator >
< dc:subject lang =" ca-ES " > efecte de memòria </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > cinema i literatura a Espanya </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > Guerra Civil </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > franquisme </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > testimoniatge </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > memory effect </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > cinema and literature in Spain </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > Civil War </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > francoism </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > testimony </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > efecto de memoria </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > cine y literatura en España </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > Guerra Civil </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > franquismo </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > testimonio </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > memoria eragina </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > zinema eta literatura Espainian </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > Gerra Zibila </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > frankismoa </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > testigantza </ dc:subject >
< dc:description lang =" ca-ES " > En l'última dècada s'han consolidat a Espanya nous estils culturals amb els quals representar el passat recent, en estreta relació amb l'emergència dels debats entorn de l'anomenada memòria històrica i amb el desenvolupament contemporani de les indústries culturals. Aquests estils han arribat a estandarditzar una sèrie de procediments de composició i efectes textuals que permeten que el públic els identifiqui amb les estètiques de la memòria. El testimoniatge, com a forma paraliterària i discurs cívic, ha aconseguit un lloc d'excepció en aquesta estandarització de les estètiques de memòria, però el seu ús mecanitzat ha privilegiat la seva rendibilitat dramàtica sobre el seu potencial crític. </ dc:description >
< dc:description lang =" en-US " > In the last decade new cultural styles have taken hold in Spain with which to represent the recent past, closely related to the emergence of the debates on the so-called historical memory and to the contemporary development of the cultural industries. Those styles have caused a series of composition procedures and textual effects to become standardized and allow for the public to identify them with the aesthetics of memory. Testimony, as a paraliterary form and civic discourse, has reached an exceptional place in that standardization process of the aesthetics of memory, but its mechanical use has privileged its dramatic profitability over its potential for criticism. </ dc:description >
< dc:description lang =" es-ES " > En la última década se han consolidado en España nuevos estilos culturales con los que representar el pasado reciente, en estrecha relación con la emergencia de los debates en torno a la llamada memoria histórica y con el desarrollo contemporáneo de las industrias culturales. Esos estilos han llegado a estandarizar una serie de procedimientos de composición y efectos textuales que permiten que el público los identifique con las estéticas de la memoria. El testimonio, como forma paraliteraria y discurso cívico, ha alcanzado un lugar de excepción en esa estandarización de las estéticas de memoria, pero su uso mecanizado ha privilegiado su rentabilidad dramática sobre su potencial crítico. </ dc:description >
< dc:description lang =" eu-ES " > Hurbileko iragana irudikatzeko orduan, kultura estilo berriek indarra hartu dute Espainian azken hamarkadan. Estilo horiek oso lotuta daude memoria historikoa izenekoaren inguruko eztabaiden azaleratzearekin, baita kultura industrien egungo garapenarekin ere. Bestalde, estilo horiek estandarizatu egin dituzte zenbait konposizio prozedura eta efektu testual, eta horri esker publikoak memoriaren estetikarekin identifikatzen ditu. Testigantzek (paraliteratura eta hitzaldi zibiko gisa) aparteko lekua lortu dute memoriaren estetikaren estandarizazioari dagokionez, baina haien erabilera mekanizatuak errentagarritasun dramatikoa potentzial kritikoaren gainetik jarri du. </ dc:description >
< dc:publisher lang =" es-ES " > Universitat de Barcelona </ dc:publisher >
< dc:date > 2014-10-21 </ dc:date >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/article </ dc:type >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/publishedVersion </ dc:type >
< dc:format > text/html </ dc:format >
< dc:format > application/pdf </ dc:format >
< dc:identifier > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811 </ dc:identifier >
< dc:source lang =" ca-ES " > 452ºF. Revista de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada; No 4 (2011): Memòria i identitat col·lectiva en la literatura comparada; 35-55 </ dc:source >
< dc:source lang =" en-US " > 452ºF. Revista de Teoría de la literatura y Literatura Comparada; No. 4 (2011): Memory and Collective Identity in Comparative Literature; 35-55 </ dc:source >
< dc:source lang =" es-ES " > 452ºF. Revista de Teoría de la literatura y Literatura Comparada; Núm. 4 (2011): Memoria e identidad colectiva en la literatura comparada; 35-55 </ dc:source >
< dc:source lang =" eu-ES " > 452ºF Literaturaren Teoria eta Literatura Konparatua aldizkaria; zk: 4 (2011): Memòria i identitat col·lectiva en la literatura comparada; 35-55 </ dc:source >
< dc:source > 2013-3294 </ dc:source >
< dc:language > spa </ dc:language >
< dc:relation > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811/13585 </ dc:relation >
< dc:relation > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811/31856 </ dc:relation >
</ oai_dc:dc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rdf:RDF schemaLocation =" http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd " >
< edm:ProvidedCHO about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:revistes.ub.edu:article_--_10811#ent0 " >
< dc:creator > Peris Blanes, Jaume </ dc:creator >
< dc:date > 2014-10-21 </ dc:date >
< dc:description lang =" ca-ES " > En l'última dècada s'han consolidat a Espanya nous estils culturals amb els quals representar el passat recent, en estreta relació amb l'emergència dels debats entorn de l'anomenada memòria històrica i amb el desenvolupament contemporani de les indústries culturals. Aquests estils han arribat a estandarditzar una sèrie de procediments de composició i efectes textuals que permeten que el públic els identifiqui amb les estètiques de la memòria. El testimoniatge, com a forma paraliterària i discurs cívic, ha aconseguit un lloc d'excepció en aquesta estandarització de les estètiques de memòria, però el seu ús mecanitzat ha privilegiat la seva rendibilitat dramàtica sobre el seu potencial crític. </ dc:description >
< dc:description lang =" en-US " > In the last decade new cultural styles have taken hold in Spain with which to represent the recent past, closely related to the emergence of the debates on the so-called historical memory and to the contemporary development of the cultural industries. Those styles have caused a series of composition procedures and textual effects to become standardized and allow for the public to identify them with the aesthetics of memory. Testimony, as a paraliterary form and civic discourse, has reached an exceptional place in that standardization process of the aesthetics of memory, but its mechanical use has privileged its dramatic profitability over its potential for criticism. </ dc:description >
< dc:description lang =" es-ES " > En la última década se han consolidado en España nuevos estilos culturales con los que representar el pasado reciente, en estrecha relación con la emergencia de los debates en torno a la llamada memoria histórica y con el desarrollo contemporáneo de las industrias culturales. Esos estilos han llegado a estandarizar una serie de procedimientos de composición y efectos textuales que permiten que el público los identifique con las estéticas de la memoria. El testimonio, como forma paraliteraria y discurso cívico, ha alcanzado un lugar de excepción en esa estandarización de las estéticas de memoria, pero su uso mecanizado ha privilegiado su rentabilidad dramática sobre su potencial crítico. </ dc:description >
< dc:description lang =" eu-ES " > Hurbileko iragana irudikatzeko orduan, kultura estilo berriek indarra hartu dute Espainian azken hamarkadan. Estilo horiek oso lotuta daude memoria historikoa izenekoaren inguruko eztabaiden azaleratzearekin, baita kultura industrien egungo garapenarekin ere. Bestalde, estilo horiek estandarizatu egin dituzte zenbait konposizio prozedura eta efektu testual, eta horri esker publikoak memoriaren estetikarekin identifikatzen ditu. Testigantzek (paraliteratura eta hitzaldi zibiko gisa) aparteko lekua lortu dute memoriaren estetikaren estandarizazioari dagokionez, baina haien erabilera mekanizatuak errentagarritasun dramatikoa potentzial kritikoaren gainetik jarri du. </ dc:description >
< dc:identifier > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811 </ dc:identifier >
< dc:language > spa </ dc:language >
< dc:publisher lang =" es-ES " > Universitat de Barcelona </ dc:publisher >
< dc:relation > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811/13585 </ dc:relation >
< dc:relation > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811/31856 </ dc:relation >
< dc:source lang =" ca-ES " > 452ºF. Revista de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada; No 4 (2011): Memòria i identitat col·lectiva en la literatura comparada; 35-55 </ dc:source >
< dc:source lang =" en-US " > 452ºF. Revista de Teoría de la literatura y Literatura Comparada; No. 4 (2011): Memory and Collective Identity in Comparative Literature; 35-55 </ dc:source >
< dc:source lang =" es-ES " > 452ºF. Revista de Teoría de la literatura y Literatura Comparada; Núm. 4 (2011): Memoria e identidad colectiva en la literatura comparada; 35-55 </ dc:source >
< dc:source lang =" eu-ES " > 452ºF Literaturaren Teoria eta Literatura Konparatua aldizkaria; zk: 4 (2011): Memòria i identitat col·lectiva en la literatura comparada; 35-55 </ dc:source >
< dc:source > 2013-3294 </ dc:source >
< dc:subject lang =" ca-ES " > efecte de memòria </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > cinema i literatura a Espanya </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > Guerra Civil </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > franquisme </ dc:subject >
< dc:subject lang =" ca-ES " > testimoniatge </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > memory effect </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > cinema and literature in Spain </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > Civil War </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > francoism </ dc:subject >
< dc:subject lang =" en-US " > testimony </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > efecto de memoria </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > cine y literatura en España </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > Guerra Civil </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > franquismo </ dc:subject >
< dc:subject lang =" es-ES " > testimonio </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > memoria eragina </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > zinema eta literatura Espainian </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > Gerra Zibila </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > frankismoa </ dc:subject >
< dc:subject lang =" eu-ES " > testigantza </ dc:subject >
< dc:title lang =" ca-ES " > 'VA HAVER-HI UN TEMPS NO TAN LLUNYÀ...' RELATS I ESTÈTIQUES DE LA MEMÒRIA I IDEOLOGIA DE LA RECONCILIACIÓ A ESPANYA </ dc:title >
< dc:title lang =" en-US " > 'THERE WAS A TIME NOT SO LONG AGO...' ACCOUNTS AND AESTHETICS OF MEMORY AND IDEOLOGY OF RECONCILIATION IN SPAIN </ dc:title >
< dc:title lang =" es-ES " > 'HUBO UN TIEMPO NO TAN LEJANO...' RELATOS Y ESTÉTICAS DE LA MEMORIA E IDEOLOGÍA DE LA RECONCILIACIÓN EN ESPAÑA </ dc:title >
< dc:title lang =" eu-ES " > 'BEHIN BATEAN, DUELA EZ HORRENBESTE...' ADISKIDETZEAREN MEMORIARI ETA IDEOLOGIARI BURUZKO KONTAKIZUNAK ETA ESTETIKA ESPAINIAN </ dc:title >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/article </ dc:type >
< dc:type > info:eu-repo/semantics/publishedVersion </ dc:type >
< edm:type > TEXT </ edm:type >
</ edm:ProvidedCHO >
< ore:Aggregation about =" https://catalonica.bnc.cat/catalonicahub/lod/oai:revistes.ub.edu:article_--_10811#ent1 " >
< edm:dataProvider > RCUB. Revistes científiques de la Universitat de Barcelona </ edm:dataProvider >
< edm:provider > Catalònica </ edm:provider >
</ ore:Aggregation >
</ rdf:RDF >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< record schemaLocation =" http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd " >
< leader > nmb a2200000Iu 4500 </ leader >
< datafield ind1 =" # " ind2 =" # " tag =" 022 " >
< subfield code =" $a " > 2013-3294 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 042 " >
< subfield code =" a " > dc </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 0 " ind2 =" 0 " tag =" 245 " >
< subfield code =" a " > 'HUBO UN TIEMPO NO TAN LEJANO...' RELATOS Y ESTÉTICAS DE LA MEMORIA E IDEOLOGÍA DE LA RECONCILIACIÓN EN ESPAÑA </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 1 " ind2 =" " tag =" 100 " >
< subfield code =" a " > Peris Blanes, Jaume </ subfield >
< subfield code =" u " > Universitat de València </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 520 " >
< subfield code =" a " > En la última década se han consolidado en España nuevos estilos culturales con los que representar el pasado reciente, en estrecha relación con la emergencia de los debates en torno a la llamada memoria histórica y con el desarrollo contemporáneo de las industrias culturales. Esos estilos han llegado a estandarizar una serie de procedimientos de composición y efectos textuales que permiten que el público los identifique con las estéticas de la memoria. El testimonio, como forma paraliteraria y discurso cívico, ha alcanzado un lugar de excepción en esa estandarización de las estéticas de memoria, pero su uso mecanizado ha privilegiado su rentabilidad dramática sobre su potencial crítico. </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 260 " >
< subfield code =" b " > Universitat de Barcelona </ subfield >
</ datafield >
< dataField ind1 =" " ind2 =" " tag =" 260 " >
< subfield code =" c " > 2014-10-21 00:00:00 </ subfield >
</ dataField >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 856 " >
< subfield code =" q " > text/html </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 856 " >
< subfield code =" q " > application/pdf </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 4 " ind2 =" 0 " tag =" 856 " >
< subfield code =" u " > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811 </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" 0 " ind2 =" " tag =" 786 " >
< subfield code =" n " > 452ºF. Revista de Teoría de la literatura y Literatura Comparada; No 4 (2011): Memòria i identitat col·lectiva en la literatura comparada </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 546 " >
< subfield code =" a " > spa </ subfield >
</ datafield >
< datafield ind1 =" " ind2 =" " tag =" 540 " >
< subfield code =" a " > Drets d'autor (c) 0 </ subfield >
</ datafield >
</ record >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< oai_marc catForm =" u " encLvl =" 3 " level =" m " status =" c " type =" a " schemaLocation =" http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc http://www.openarchives.org/OAI/1.1/oai_marc.xsd " >
< varfield i1 =" # " i2 =" # " id =" 022 " >
< subfield label =" $a " > 2013-3294 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 042 " >
< subfield label =" a " > dc </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 0 " i2 =" 0 " id =" 245 " >
< subfield label =" a " > 'HUBO UN TIEMPO NO TAN LEJANO...' RELATOS Y ESTÉTICAS DE LA MEMORIA E IDEOLOGÍA DE LA RECONCILIACIÓN EN ESPAÑA </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 1 " i2 =" " id =" 100 " >
< subfield label =" a " > Peris Blanes, Jaume </ subfield >
< subfield label =" u " > Universitat de València </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 520 " >
< subfield label =" a " > En la última década se han consolidado en España nuevos estilos culturales con los que representar el pasado reciente, en estrecha relación con la emergencia de los debates en torno a la llamada memoria histórica y con el desarrollo contemporáneo de las industrias culturales. Esos estilos han llegado a estandarizar una serie de procedimientos de composición y efectos textuales que permiten que el público los identifique con las estéticas de la memoria. El testimonio, como forma paraliteraria y discurso cívico, ha alcanzado un lugar de excepción en esa estandarización de las estéticas de memoria, pero su uso mecanizado ha privilegiado su rentabilidad dramática sobre su potencial crítico. </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 260 " >
< subfield label =" b " > Universitat de Barcelona </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 260 " >
< subfield label =" c " > 2014-10-21 00:00:00 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 856 " >
< subfield label =" q " > text/html </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 856 " >
< subfield label =" q " > application/pdf </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 4 " i2 =" 0 " id =" 856 " >
< subfield label =" u " > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811 </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" 0 " i2 =" " id =" 786 " >
< subfield label =" n " > 452ºF. Revista de Teoría de la literatura y Literatura Comparada; No 4 (2011): Memòria i identitat col·lectiva en la literatura comparada </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 546 " >
< subfield label =" a " > spa </ subfield >
</ varfield >
< varfield i1 =" " i2 =" " id =" 540 " >
< subfield label =" a " > Drets d'autor (c) 0 </ subfield >
</ varfield >
</ oai_marc >
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
< rfc1807 schemaLocation =" http://info.internet.isi.edu:80/in-notes/rfc/files/rfc1807.txt http://www.openarchives.org/OAI/1.1/rfc1807.xsd " >
< bib-version > v2 </ bib-version >
< id > https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811 </ id >
< entry > 2020-07-21T20:20:36Z </ entry >
< organization > U </ organization >
< organization > No 4 (2011): Memòria i identitat col·lectiva en la literatura comparada; 35-55 </ organization >
< title > 'VA HAVER-HI UN TEMPS NO TAN LLUNYÀ...' RELATS I ESTÈTIQUES DE LA MEMÒRIA I IDEOLOGIA DE LA RECONCILIACIÓ A ESPANYA </ title >
< author > Peris Blanes, Jaume; Universitat de València </ author >
< copyright > Tots els continguts publicats a la revista estan protegits sota llicència Creative Commons. La seva jurisdicció correspon a les lleis vigents a Espanya i els seus condicionaments no permeten l’ús comercial de l’obra ni cap tipus de modificació sobre ella.Dades generals.La revista de literatura comparada 452°F [ISSN 2013-3294] és un projecte editorial coordinat per l’Associació Cultural 452°F, i desenvolupat per tot el Consell de redacció.Accés i ús dels continguts.Tots els continguts publicats a la revista estan protegits sota llicència Creative Commons. La seva jurisdicció correspon a les lleis vigents a Espanya i els seus condicionaments no permeten l’ús comercial de l’obra ni cap tipus de modificació sobre ella.És a dir, tota persona té dret a accedir lliurement a qualsevol dels continguts de la revista sempre i quan s’assumeixin els deures de no lucrar-se d’una feina aliena i de guardar els drets morals dels diversos autors implicats en el procés de creació i edició dels articles i de la revista.En tot cas, és necessari citar la procedència a qualsevol reproducció total o parcial.Bases de tota convocatòria de la revista.1. L’autor accepta que la tramesa del seu treball…a. No garanteix la seva publicació.b. Compleix amb tots els requisits plantejats al Manual d’estil de la revista i la convocatòria corresponent.c. Implica la cessió dels drets d’explotació del seu treball, sempre que sigui considerat apte, a l’Associació 452°F, que podrà distribuir-lo lliurement sota llicència Creative Commons (limitacions de la qual, lògicament, no li afecten).2. La revista 452°F, respectant els drets morals de la propietat intel·lectual es compromet a…a. Valorar tot article rebut procedint segons les pautes del Sistema d’arbitratge.b. Notificar el justificant de recepció i valoració de l’article al seu autor (indistintament de si ha estat seleccionat o descartat).c. Publicar íntegre tot article seleccionat, però guardant-se el dret de variar la disposició tipogràfica d’acord amb les regles de maquetació.d. Publicar l’article sota la llicència Creative Commons.3. Declaració ètica i de bones pràctiques per a les revistes científiques editades per la Universitat de Barcelona. </ copyright >
< other_access > url:https://revistes.ub.edu/index.php/452f/article/view/10811 </ other_access >
< language > Array </ language >
< language > Array </ language >
< language > Array </ language >
< language > Array </ language >
< language > Array </ language >
< language > Array </ language >
< language > Array </ language >
< abstract > En l'última dècada s'han consolidat a Espanya nous estils culturals amb els quals representar el passat recent, en estreta relació amb l'emergència dels debats entorn de l'anomenada memòria històrica i amb el desenvolupament contemporani de les indústries culturals. Aquests estils han arribat a estandarditzar una sèrie de procediments de composició i efectes textuals que permeten que el públic els identifiqui amb les estètiques de la memòria. El testimoniatge, com a forma paraliterària i discurs cívic, ha aconseguit un lloc d'excepció en aquesta estandarització de les estètiques de memòria, però el seu ús mecanitzat ha privilegiat la seva rendibilitat dramàtica sobre el seu potencial crític. </ abstract >
</ rfc1807 >